Nosaltres
La Direcció de Comerç, Restauració i Consum
El comerç de proximitat i la restauració omplen de vida els barris. Amb el pas dels anys, Barcelona ha anat consolidant un model comercial basat en els valors de la proximitat, la responsabilitat i la sostenibilitat. Gràcies als més de 61.000 comerços i restaurants, els carrers de Barcelona són plens de dinamisme. Agrupats en els eixos comercials, les associacions i els gremis, tots treballen junts per oferir-te cada dia un servei millor.
El model de comerç de proximitat de Barcelona és, però, molt més que un gran motor econòmic. Es tracta d'un instrument imprescindible per millorar la cohesió social, la convivència i la qualitat de l'espai públic de la ciutat. Per això, des de la Direcció de Comerç, Restauració i Consum, treballem per promoure aquest model i oferim serveis municipals especialitzats pel sector comercial i de la restauració, enfortint la seva xarxa associativa, dinamitzant les zones comercials i donant suport als comerços emblemàtics.
Alhora, a través de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), també oferim informació, educació i mediació en temes de consum i les relacions que s'estableixen entre les empreses i les persones consumidores.
Els nostres objectius
A la Direcció de Comerç de l'Ajuntament de Barcelona, treballem per fer del comerç i la restauració una peça clau de vertebració d’una Barcelona dinàmica, emprenedora i socialment cohesionada. Per això, els nostres objectius són:
- Promoure el model associatiu en el sector comercial.
- Afavorir la participació del món del comerç.
- Promoure el comerç de proximitat, especialment als barris, per evitar la desertització comercial i els processos de degradació urbana.
- Defensar el valor social del comerç.
- Reforçar la implantació de la qualitat en el comerç.
- Reforçar el dinamisme, la innovació i l’adaptació permanent en el món del comerç, apostant per l’emprenedoria.
- Garantir el coneixement i la formació dels comerciants, i promoure una adaptació permanent de la normativa per donar una resposta ràpida a les necessitats i prioritats de cada moment del món del comerç.
- A través de l'OMIC, informar, educar i mediar en temes de consum i les relacions que s'estableixen entre les empreses i les persones consumidores.
Les nostres accions
- Oferim subvencions a les associacions i agrupacions de comerciants del municipi.
- Fem campanyes de promoció comercial i col·laborem amb les que duen a terme les associacions de comerciants per promocionar el comerç de la ciutat.
- Facilitem informació i dades estadístiques sobre el comerç barceloní mitjançant aquest web.
- Facilitem informació sobre la normativa aplicable al comerç.
- Signem convenis de col·laboració amb entitats públiques i privades que tinguin per objecte la promoció del comerç local.
- A través de l'OMIC, informem i assessorem sobre els drets de les persones consumidores; oferim mediació i conciliació de conflictes entre les parts i col·laborem amb associacions de persones consumidores, entre altres.
Informació a tenir en compte
On ens pots trobar
Seu de la Direcció de Comerç, Restauració i Consum
Ronda Sant Pau, 43-45
08015 Barcelona
Metro: L2, Sant Antoni. L3, Paral·lel
Busos: V11, D50, 120, 121
Parada Bicing: Ronda Sant Pau 51

Enllaços i materials relacionats
Estratègia i Pla d'Acció per a la Restauració a Barcelona 2021-24
Estratègia i accions del Centre de Coordinació de la Resposta Econòmica (CECORE 2021)
Carta de Serveis de la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum
Barcelona GREEN DEAL - Una nova agenda econòmica per a la Barcelona del 2030
MESURA DE GOVERN - Pla de xoc i mesures postCOVID-19 per comerç, mercats i restauració de Barcelona