Les botigues de Barcelona protagonitzen el concurs “Lletres al Comerç” de narrativa breu

Quan

13/08/2018

El concurs “Lletres al Comerç” de narrativa breu és obert des del passat 20 d'agost a la participació de tothom que vulgui escriure un relat amb un comerç com a eix central o escenari. Totes les històries poden ser reals o de ficció i cal que siguin inèdites i escrites en llengua catalana. Hauran de contenir també una paraula clau, que facilitarà l'organització a cada participant, extreta de l’obra de Santiago Rusiñol “L’Auca del Senyor Esteve”, ara que es compleixen 111 anys de la seva publicació.

La Fundació Barcelona Comerç, entitat que acull 22 eixos comercials de la ciutat, promou una nova iniciativa que posa en comú la literatura i el comerç, el concurs “Lletres al Comerç”. El certamen s’inscriu dins de les activitats de l’Any del Comerç i la Cultura 2018, i amb el rerefons de Barcelona com a ciutat de la Literatura de la Unesco, dins de la Xarxa de Ciutats Creatives.

Després de l’èxit assolit amb el concurs  cinematogràfic Barcelona Shooting amb shopping, que fomentava la creació cultural audiovisual i acostava el cinema al comerç, ara es posa en marxa una nova experiència amb la qual es vol dotar Barcelona d’una identitat literària en què el comerç n’és protagonista.  

Un comerç com a referent del relat i una paraula clau

Per als lletraferits, el concurs comença a les 00h del dia 20 d’agost de 2018 i finalitzarà a les 23:59 h del dia 30 de setembre de 2018. Tots els narradors interessats a participar-hi, així com els comerciants que vulguin que el seu comerç sigui un dels escenaris literaris, cal que facin la seva inscripció a través de la web "Lletres al comerç" (o al web de Barcelona Comerç - www.eixosbcn.org  - ) on es poden consultar les bases completes d’aquest concurs.

Totes les obres participants han de tenir com a referent alguns dels establiments dels 22 eixos comercials que acull la Fundació Barcelona Comerç. Els organitzadors seleccionaran els comerços protagonistes dels relats a través d’un sorteig entre tots els establiments adherits als eixos.

Per a Salvador Vendrell, president de Fundació Barcelona Comerç, “la iniciativa posa al comerç al centre d’una nova experiència literària a la recerca de nous talents, escriptors o valors consolidats. I un al·licient per escriure’n: “Perquè en cada cantonada, en cada rebotiga, taulells o aparadors, s’hi amaga una història”.

Jordi Folck, Comissari de l’Any del Comerç i la Cultura, subratlla que "el comerç i la literatura sempre han tingut una relació molt estreta: diuen que als establiments corren les històries: la proximitat, la confiança que es dona entre el comerciant i el consumidor donaria joc per a una enciclopèdia de fets, de confidències, de comèdies i drames, de notícies , d’alegries i de tristors”. Per a Folck, la iniciativa posa al comerç al centre d’una nova experiència literària a la recerca de nous talents, escriptors o valors consolidats. I un al·licient per escriure’n: “Perquè en cada cantonada, en cada rebotiga, taulells o aparadors, s’hi amaga una història”.

Els premis

Entre totes les narracions participants, el jurat seleccionarà 22 relats finalistes, i entre aquests s’escollirà el que es distingirà amb el primer premi. Qui guanyi rebrà un premi de 1.000 €, un trofeu i cinc exemplars del llibre editat amb totes les narracions seleccionades. Autors i autores finalistes rebran també un trofeu i un exemplar del llibre editat amb les seves narracions. L’acte de lliurament tindrà lloc en una gala que se es farà durant l’últim trimestre del 2018.

El jurat estarà format per Inés Garriga, consultora en innovació, ex-directora de Creativitat i Innovació (ICuB), Elena O’Callaghan, escriptora i coach, Rodolfo del Hoyo, escriptor, poeta i gestor cultural, Roberto Rabanal, publicista, realitzador i docent universitari, Marc Barceló, cineasta i poeta, Jordi Folck, escriptor i editor de Veus Públiques, a més que serà el president del Jurat, i finalment, Albert Torras, escriptor i periodista, i secretari del Jurat.