Aquest treball du com a títol el nom del pinzell que es fa servir a la tècnica japonesa kintsugi, que consisteix en la reparació de fractures de peces ceràmiques amb un vernís de resina barrejat amb pols d’or, plata o platí. Així, es planteja que els trencaments i les reparacions formen part de la història d’un objecte i que s’han de mostrar en lloc d’amagar-se. Antigues peces reparades mitjançant aquest mètode són més valorades que peces que mai no es van trencar. L’obra parteix d’aquest concepte per posar en valor cossos amb cicatrius, ferits, perquè aquests tenen molt a dir.

Vero Cendoya combina la seva carrera com a intèrpret, professora, il·lustradora i coreògrafa. El 2008 crea la seva pròpia companyia de dansa-teatre. Ha desenvolupat tant projectes personals com col·laboracions amb professionals nacionals i internacionals de diferents disciplines, com teatre, pintura, transformisme, música, poesia o futbol, centrant-se especialment en temes socials: projectes sobre el càncer de mama, l’autisme, el parricidi, la inclusió social… Les seves obres han estat representades en diversos festivals i teatres d’arreu del món. Des de fa uns anys combina projectes artístics amb socials que treballen amb persones amb diversitat intel·lectual i col·lectius vulnerables.

Idea i direcció Vero Cendoya / Dramatúrgia Vero Cendoya, Isra Solà / Assistent moviment Barbara Meneses / Música en viu Adele Madau / Vestuari Pau Aulí / Disseny il·luminació CUBE

​Coproducció Mercat de les Flors / Amb el suport Institut Català Empreses Culturals ICEC

Planificar

Mercat de les Flors Centre de les Arts de Moviment - Sala Maria Aurèlia Capmany

Adreça:
Lleida, 0059
Districte:
Sants-Montjuïc
Barri:
el Poble-sec
Població:
Barcelona