Així serà BCNMarket, la botiga en línia oficial de Barcelona per impulsar el comerç de proximitat

02/07/2021 - 12:10 h

DIGITALITZACIÓ. La plataforma, que tindrà forma de marketplace, està en fase d’adhesió d’establiments i la previsió és que estigui totalment operativa durant el mes de setembre amb l’objectiu de competir amb les grans plataformes digitals de distribució.

Barcelona ultima el projecte de botiga on line bcnmarket.barcelona per al conjunt de comerços de la ciutat amb l’objectiu de fer el llançament comercial de la plataforma a la tardor. Fins al moment, s’han realitzat diferents proves a territoris limitats de la ciutat, la primera d’elles a l’Eix Comercial Sagrada Família (l’únic que pertany a la Fundació Barcelona Comerç i a Barcelona Oberta). Posteriorment, s’ha adreçat a diferents eixos comercials, fet que ha suposat la incorporació de prop d’un miler d’establiments comercials a la plataforma. Ara comença la fase en què els comerços del conjunt de la ciutat es poden inscriure a la plataforma. Aquesta fase d’adhesions de comerços finalitzarà a la tardor, quan es farà ja el llançament comercial per a la població en general.

Barnacom i l’Ajuntament de Barcelona, amb el desenvolupament tècnic de Tiendeo i Manzaning, estan enllestint aquesta eina digital que permetrà als comerços donar a conèixer i vendre online els seus productes i serveis i esdevenir una solució per tal que els consumidors puguin fer la compra a les seves botigues de confiança sense haver de desplaçar-se, però mantenint la relació entre professional i client que caracteritza el comerç presencial de la ciutat. La iniciativa porta el nom de BCNMarket i serà la botiga online oficial per a tots els negocis de Barcelona. Ja es pot consultar aquí.

El projecte és un aparador que permetrà als establiments la venda tan física com on line dels seus productes, apropant-los als consumidors i oferint a les persones consumidores una alternativa local a les grans plataformes. Així, aquesta eina donarà als comerciants i als usuaris diferents opcions amb més o menys grau de digitalització del comerç:

  1. BCNMarket com aparador dels productes de l’establiment i comanda a través de WhatsApp
  2. Reserva de productes a BCNMarket, i pagament i recollida a botiga.
  3. Pay & collect: pagament a BCNMarket i recollida a botiga
  4. Pay & shipment: pagament a BCNMarket i enviament a domicili
  5. BCNMarket com a directori de productes linkats a la pàgina de la botiga en cas que ja en tingui, per tal de generar tràfic cap a la web de l’establiment.

Els comerciants que s’adhereixen ho poden fer amb dues modalitats: de manera gratuïta o pagant una quota de 8-12€ en funció de si és establiment associat a un eix comercial o associació comercial o no ho és. L’opció d’inscripció en què es paga ofereix la funcionalitat de venda on line, entrega a domicili, suport tècnic personalitzat per ajudar a gestionar el seu espai a la pàgina, i curació del contingut.

BCNMarket, doncs, es planteja com una plataforma oberta i col·laborativa entre els diferents establiments, que busca generar tràfic físic i on line als negocis de Barcelona, facilitar que el barceloní trobi resposta a les seves cerques en els comerços de la ciutat i esdevenir una alternativa als webs que només venen on line.