Informació institucional de l'Institut Municipal de Parcs i Jardins

D'acord amb els principis de transparència de l'administració municipal, a continuació us llistem els principals apartats d'interès de l'Institut Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona.

Consell d’administració

El Consell d’administració de l'Institut Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona està format per 12 membres (consulteu-ne la composició).

Organigrama

El president de l’Institut és la Laia Bonet (veure CV) i el gerent és en Francesc Jiménez Gusi (veure CV). Podeu consultar la informació sobre els seus càrrecs i retribucions al portal de transparència de l’Ajuntament.

L’estructura de primer nivell de l’Institut, efectiva des de 1 d’octubre de 2020, està formada per 4 direccions:

  • La Direcció de Serveis de Conservació té la missió de dirigir, coordinar i gestionar els espais verds, l'arbrat i les jardineres de la ciutat, així com la logística interna associada a aquesta gestió (viver, maquinària i vehicles).
  • La Direcció de Serveis Tècnics i Planificació té la missió d’establir els paràmetres tècnics (de disseny, gestió, planificació...), les eines i els plans estratègics que han de permetre guiar i evolucionar la gestió dels espais verds i la seva infraestructura associada. D'equesta manera, enllaça el món de la conservació amb el de la formació, participació i dinamització dels espais verds, així com també la gestió dels edificis i equipaments assignats a l’Institut i els serveis informàtics i de tractament de la informació.
  • La Direcció de Serveis Generals té la missió d’administrar els recursos posats a disposició per la Gerència de l’Institut per a l’assoliment dels objectius encomanats, vinculats als recursos humans i la seva organització, la gestió econòmica i administrativa i els serveis jurídics.
  • La Direcció de Serveis Transversals amb la Gerència d’Ecologia Urbana té la missió de garantir la cobertura dels serveis transversals de la Gerència d’Ecologia Urbana i de l’Ajuntament en relació i per l’Institut així com la qualitat dels diferents processos certificats en els que està compromès.

L’Institut no paga indemnitzacions per cessament de càrrec que no estiguin recollides a l’Estatut dels Treballadors.

Pressupost

Conveni col·lectiu vigent

Plantilla i retribucions

Alliberats/ades sindicals

La informació de les hores i els costos de les persones alliberades sindicals està publicada al portal de transparència de l’Ajuntament.

Processos de selecció

La informació relacionada amb els processos de selecció de l’Institut es publiquen a la seu electrònica municipal, la pàgina d’Oferta Pública d’Ocupació de l’Ajuntament de Barcelona.

Per tal d’accedir al contingut referit a l'Institut Municipal de Parcs i jardins, cal que seleccioneu la pestanya "Ens" a l'esquerra del quadre i en el menú desplegable de dalt, on us permet seleccionar Ajuntament o l'organisme que voleu consultar, feu filtre a l’opció “Parcs i jardins”.

També podeu consultar els processos selectius en curs en aquest enllaç.

Materials d'Estudi per als processos de selecció:

L'Institut posa a disposició de les persones que volen accedir als processos de selecció materials d'estudi específics per accedir-hi. 

Consulteu els materials d'estudi disponibles.

Contractació

La informació sobre contractació està publicada al portal de transparència de l’Ajuntament, juntament amb la resta d’entitats vinculades a l’Ajuntament.

Convenis

L’Institut té convenis amb algunes entitats. Es poden consultar Registre de convenis de la Seu electrònica.

Subvencions

L'Institut Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona no atorga subvencions.

Tanmateix, si busqueu subvencions vinculades amb els espais verds podeu consultar les subvencions que atorga l'Ajuntament de Barcelona en aquest enllaç.

Campanyes de publicitat institucional

El cost d’aquestes campanyes es publica amb el de l'Ajuntament i la resta d’entitats al portal de transparència de l’Ajuntament.

Accés a la informació pública

Podeu accedir al contingut en detall sobre l'accés a la informació pública en el portal de Transparència. Per presentar una sol·licitud d'accés a la informació podeu iniciar el tràmit aquí.

Alhora, l'administració municipal disposa de diversos canals de comunicació, presencials, telefònics i virtuals, al servei de la ciutadania, on dirigir-hi consultes o demanar informació.

També teniu tot un seguit de serveis on informar-vos, solucionar tràmits, accedir al registre telemàtic o expressar queixes i suggeriments en línia.

Codi ètic i de conducta

El Codi étic i de conducta és aplicable en l'àmbit de l'Ajuntament de Barcelona i de les entitats municipals vinculades o dependents d'aquest a qualsevol nivell (organismes autònoms, entitats públiques empresarials, societats mercantils municipals o amb participació municipal majoritària, i consorcis, fundacions i associacions dependents de l'Ajuntament de Barcelona).

Recull els principis ètics i els valors de bona governança que han d'informar tota actuació municipal i regula les normes de conducta que necessàriament han d’observar les persones per a les quals és d’aplicació.

Bústia ètica

Qualsevol persona que detecti una mala praxi, ho pot posar en coneixement de l'Oficina per a la transparència i bones pràctiques, de forma anònima si ho desitja, i fer el seguiment de les possibles actuacions que se'n derivin.

La Bústia Ètica i de Bon Govern municipal és competent per a tractar els temes relacionats amb l'Institut.