Retirat el paviment de cautxú a set escoles bressol municipals d'Horta-Guinardó

El paviment de cautxú s'ha substituït per nous materials de qualitat amb millor comportament tèrmic i més durabilitat, com sorra, fusta o gres.

Escola Bressol Municipal Tres Turons
08/01/2026 - 09:58 h - Urbanisme i infraestructures

La renovació dels paviments exteriors s’ha completat a 39 escoles bressol municipals de tota la ciutat per assegurar la qualitat dels espais i el benestar dels infants. El cautxú s’ha retirat com a mesura preventiva per evitar que, a causa de l’envelliment i les altes temperatures de l’estiu, se’n desprenguin petites partícules que podrien resultar insalubres.

Tot i que no hi havia cap risc immediat per a la salut dels infants, s’ha substituït per materials més duradors, estables i adequats per a l’ús intensiu dels patis.

Les set escoles bressol municipals d’Horta-Guinardó on s’ha dut a terme la retirada del paviment de cautxú són:

En paral·lel, s’han actualitzat els elements de joc que necessitaven adaptar-se al nou tipus de superfície, i s’han substituït per jocs homologats per a superfícies dures que garanteixin totes les mesures de seguretat vigents.

Així mateix, s’està millorant el confort tèrmic dels espais exteriors i es complementa amb la instal·lació progressiva de tendals i zones d’ombra.

L’actuació, impulsada per l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB), ha suposat una inversió d’1,3 milions d’euros.