S’han triat quatre comerços que responen a quatre criteris:
- Cros Croissant Gourmet, cafeteria d’estil italià especialitzada en croissants dolços i salats: té molta presència de veïns i veïnes de l’entorn i molta circulació.
- Barrabes Esquí i Muntanya, botiga dedicada al món de la muntanya: treballa amb marques reconegudes.
- Crearte Styling, saló de bellesa integral, taller d’imatge, perruqueria i estètica amb productes biològics: és un local de serveis de proximitat representatiu de l’entorn.
- Flors Navarro, floristeria amb més de 65 anys d’història: és un establiment singular representatiu de la història i identitat del barri, per poder experimentar el fet d’innovar per conservar negocis.
Després d’analitzar-ne les necessitats, s’ha fet una proposta d’adaptació tecnològica que consta de pantalles interactives per conèixer el perfil, els interessos i el grau de satisfacció de la clientela, sensors per saber quines són les zones més transitades i els productes més buscats o controls d’aforament per elaborar estadístiques dels moments de més afluència.
El juliol del 2021 es farà el balanç de la prova pilot i es plantejarà la possibilitat d’estendre la iniciativa a d’altres zones comercials de la ciutat.
Projecte conjunt
El Laboratori de Comerç de Nova Generació, BCN Retail Lab, té un pressupost de 150.000 euros en aquesta primera fase i s’ha impulsat conjuntament amb el Cercle Tecnològic de Catalunya.
Es tracta d’una de les iniciatives incloses al Pla de digitalització del comerç per, entre d’altres objectius, disminuir els efectes adversos de la crisi provocada per la pandèmia.