Es tracta d’un nou tram de carril bici segregat i unidireccional, que permetrà donar continuïtat al carril bici del carrer de Sants i a l’eix ciclista metropolità que uneix Esplugues, l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona a través de la carretera de Collblanc.
En direcció a l’Hospitalet de Llobregat anirà pel lateral de muntanya en un carril segregat i específic. I en direcció al centre de la ciutat es mantindrà el carril compartit bus/taxi-bici ja implantat. Es preveu que els treballs s’acabin a finals del mes de juliol.
Durant les nits del 6 al 8 de juliol, per fer tasques de pintura al carril bus/taxi-bici, es tallarà el carrer de Sants i es desviarà la circulació per la travessera de les Corts – Arístides Maillol. A partir del 19 de juliol es faran tasques de fressat i aglomerat del nou tram de carril bici a l’espai comprès entre l’avinguda de Madrid i el carrer d’Arizala. Després del fressat i l’aglomerat, es faran els treballs de pintura. Les nits del 19 al 22 de juliol es pintaran les cruïlles i s’instal·larà la senyalització horitzontal entre la riera Blanca i l’avinguda de Madrid. Finalment, entre el 19 i el 26 de juliol, s’hi col·locaran la senyalització vertical i els separadors del carril bici i s’alienaran les pilones.
També s’aprofitarà l’actuació per millorar la xarxa de semàfors en aquesta zona. Això comportarà algunes afectacions de les voreres, però s’hi garantirà el pas dels vianants.
Paral·lelament a l’increment i la millora dels carrils bici també s’estan ampliant els aparcaments de bicicletes als deu districtes de la ciutat, que en l’actualitat disposa de 38.904 places a la via pública.
A Barcelona des del 2015 i fins avui s’ha duplicat el nombre de quilòmetres d’infraestructura ciclista, que arriba a 240 quilòmetres de xarxa.