Quan hi ha una petició el sistema avisa els taxistes més propers i un d’ells ha d’acceptar el servei. L’algoritme d’assignació adjudica la carrera als taxistes tenint en compte factors com el temps d’arribada al lloc on es troba el client o si el taxi està estacionat en una parada propera.
L’usuari podrà saber quants minuts trigaria a arribar un vehicle al punt de recollida indicat i podrà acceptar o rebutjar el servei. Un cop acceptat, s’indicarà al client que el taxi està en camí, i podrà veure la ubicació en temps real i el codi de reserva, el model del vehicle, la matrícula i el número de llicència per saber quin és el seu taxi. Quan el vehicle hagi arribat al punt de recollida, el client rebrà un avís al telèfon mòbil.
Una altra de les opcions que inclou el servei és la possibilitat de saber el preu aproximat de la ruta que l’usuari té previst efectuar, amb el calculador de preus de l’IMET, i sol·licitar taxis adaptats per a persones amb mobilitat reduïda o vehicles de més capacitat. No es podran fer reserves ni pagar a través de l’aplicació.
En cas que el client es trobi en una zona on no hi hagi cap taxi a prop, l’aplicació el derivarà a les radioemissores que consten registrades a l’IMET i que operen a l’àrea metropolitana de Barcelona perquè pugui demanar-ne un.
Desplegament de la xarxa de microparades
El projecte va acompanyat de la creació d’una xarxa de microparades a les ciutats metropolitanes. Aquest 2022 s’han implementat les 51 primeres microparades i es preveu que per al 2023 s’acabin de senyalitzar les 140 microparades restants que inclou el projecte i que se sumaran a les 274 parades de taxi de Barcelona.