Durant l’any 2022, 282 empreses van renovar la certificació Biosphere, mentre que 121 es van comprometre amb la iniciativa per primera vegada. Del total de 403 empreses certificades, gairebé un 40% són allotjaments, 154 concretament, mentre que un 9% són agències de viatges (36 empreses) i un 7% són empreses vinculades al sector del turisme de negocis (28 empreses).
Entre les organitzacions que per primera vegada han rebut la certificació Biosphere es troben el Futbol Club Barcelona, el Barcelona Convention Bureau, el Museu Picasso, el Disseny Hub, la Llotja de Mar i el Palau Güell. En l’àmbit de l’hostaleria, s’han unit a aquesta aposta per la sostenibilitat NH Hoteles, Hoteles Hesperia, W Barcelona, Majestic Hotel, Hotel Barcelona Princess, Hotel Negresco Princess i Duquesa de Cardona.
L’Oficina de Turisme de la plaça de Catalunya ha obtingut el segell i el Barcelona Convention Bureau (BCB) s’ha convertit en la primera oficina de congressos del món a obtenir el segell de la sostenibilitat. La Destinació Barcelona (Barcelona ciutat i les tres marques turístiques de la província de Barcelona: Costa Barcelona, Paisatges Barcelona i Pirineus Barcelona) és l’única destinació certificada Biosphere Platinum del món.
El compromís per a la sostenibilitat turística Barcelona Biospehere basa la metodologia en el treball al voltant dels 17 objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.