Els nens i nenes de la ciutat reivindiquen el dret a la igualtat

14/02/2024 - 16:01

Prop de 650 alumnes de tercer, quart, cinquè i sisè de primària de 21 escoles i centres d’educació especial de Barcelona han participat en la redacció del pregó que ha tancat les Festes de Santa Eulàlia. Enguany, els nens i nenes han defensat la diversitat com el camí per viure en llibertat i han reclamat posar fi a les discriminacions per raó de gènere, origen o capacitats.

En aquesta nova edició, amb el lema “A la ciutat, dret a la igualtat”, els infants han redactat un missatge sobre el dret a la igualtat i les possibles vulneracions d’aquest dret a través de dinàmiques que s’han estructurat en quatre grans eixos: gènere i orientació sexual; procedència, religió i origen; capacitats, i equitat social.

Ha estat un procés que ha consistit a identificar els propis conflictes i emocions, entendre el món que ens envolta i reivindicar una ciutat més justa i igualitària per a tothom i la capacitat de prendre decisions tot enfortint la identitat de manera individual i com a col·lectiu.

Així ha començat el pregó, en què els infants han fet referència a la discriminació per raó de gènere, origen o religió.

Tenim una gran ciutat
que vol aconseguir la igualtat.
Els infants que hi vivim,
cap desigualtat consentim.

A més, han volgut destacar la importància de ser tolerants i respectar tothom:

Totes les persones tenen els mateixos drets,
i fins que no es respectin no estarem quiets!
Tots junts alçarem la veu, alçarem la veu,
perquè ens escoltin arreu!

Per acabar, han recordat que és necessari ajudar, cuidar i respectar, i que per poder viure en llibertat és necessària la diversitat:

 

La igualtat ha d’estar a la nostra ciutat.
Pensar per ajudar i a ningú discriminar.
Per poder viure en llibertat fa falta diversitat.
I recordeu! Ens hem de respectar, cuidar i estimar.

El Pregó dels Infants de les Festes de Santa Eulàlia és un programa educatiu per fomentar la promoció i la difusió dels drets dels infants i el reconeixement dels nens i nenes com a ciutadans i ciutadanes de ple dret, tal com ho recull la Convenció sobre els drets dels infants. El treball que es fa a l’aula al llarg del curs estimula la participació i la col·laboració, i és una manera d’acostar els infants al coneixement de les institucions barcelonines.