Acord per impulsar l'accessibilitat universal a les persones sordes usuàries del transport públic

03/02/2022 - 11:46

TMB i FESOCA han signat un conveni de col·laboració que ja està materialitzat en projectes com el sistema Svisual al Punt TMB de Sagrada Família.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA) han acordat la realització de projectes i actuacions conjuntes per proporcionar accessibilitat universal i comunicativa a les persones sordes usuàries dels mitjans de transport públic depenent de TMB.

Així ho estableix el conveni que han signat les dues entitats, i que ja està materialitzat en un projecte al Punt TMB de Sagrada Família on està implantat el sistema Svisual per donar suport a persones sordes que utilitzen la llengua de signes i altres sistemes de comunicació. D’aquesta manera TMB és el primer operador de transport públic que implanta el sistema de videointerpretació en llengua de signes catalana en un centre d’atenció.

Amb la signatura d’aquest conveni es referma el  compromís amb l’accessibilitat implementant noves mesures per aconseguir un accés universal al transport públic, un esforç pel qual TMB ha estat reconeguda en diverses ocasions.

El Punt TMB de Sagrada Família, un exemple d’accessibilitat universal

El Punt TMB de Sagrada Família, el quart centre d’atenció al ciutadà de TMB, s’ha dissenyat amb criteris de màxima eficàcia i d’accessibilitat universal. Per això, entre d’altres mesures, incorpora la tecnologia Svisual per donar suport a persones sordes que es comuniquen en llengua de signes.

Per aconseguir-ho s’ha realitzat una tasca d’assessorament des de l’àrea d’accessibilitat de la FESOCA i s’ha desenvolupat i implantat una plataforma call center de vídeo presencial que permet la prestació d’aquest servei de forma eficient i continuada, de tal manera que qualsevol persona sorda pugui utilitzar el sistema de comunicació que s’adapti millor a les seves preferències (llengua de signes, veu, lectura labial, text…) i pugui contactar a través de l’alternativa que desitgi amb una persona oient gràcies a aquesta plataforma. Així, la plataforma gestiona totes les trucades entrants i els assigna un videointèrpret que realitza les interpretacions entre el personal de TMB i la persona usuària.

FONT: TMB