A més de facilitar la supervisió i la gestió dels fluxos de persones, la iniciativa permet disposar de dades dels accessos per quantificar l’impacte dels mercats municipals als barris i la distribució horària de les visites als diferents espais.
La instal·lació, de fet, va començar l’estiu passat amb una prova pilot en quatre mercats de Barcelona, els de Sants, Sarrià, l’Abaceria Central i els Encants de Bellcaire, per comprovar-ne la idoneïtat. Des d’aleshores, l’actuació s’ha estès a 35 mercats més, amb una inversió de 678.640 euros. La tecnologia emprada correspon a Hikvision i es gestiona amb un programari centralitzat.
Un pas més en el procés de digitalització
El desplegament de la xarxa de pantalles i microordinadors, en aquest cas per a l’emissió d’informació de productes i serveis, i la instal·lació de càmeres són dues de les actuacions previstes en el Pla de digitalització dels mercats.
La iniciativa, que s’inscriu en el Pla estratègic 2015-2025, dona resposta a les noves necessitats dels clients i clientes per mantenir el model de xarxa de mercats que ha fet de Barcelona un referent per a altres ciutats.