L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha presentat totes les actuacions que s’han desenvolupat conjuntament durant la pandèmia amb les administracions i els operadors de transport públic per tal de garantir en tot moment la prestació del servei de transport públic de manera segura.
El director general de l’ATM, Pere Torres, ha repassat les accions realitzades durant la crisi generada per la covid-19, especialment les vinculades amb la seguretat, així com les dades sobre l’impacte econòmic que ha patit durant aquest any, amb les perspectives d’una necessària recuperació progressiva de la demanda.
Així mateix, ha destacat la importància de seguir treballant coordinadament per aconseguir distribuir la demanda durant el dia de manera que s’evitin les aglomeracions: no només ara per motius de seguretat i salut, sinó també per optimitzar l’eficiència dels recursos públics i el confort dels viatges.
La regidoria de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha destacat que les persones estan recuperant la confiança en el transport públic, com ho demostra el fet que aquest mes de març s’ha invertit la tendència en els modes de transport i el transport públic, col·lectiu, ha tornat a superar el transport privat a Barcelona.
I ha afegit: “Això és una bona notícia perquè el transport públic ens ajudarà a resoldre tres crisis a la vegada: la mediambiental, que ja teníem abans de la pandèmia, la sanitària i l’econòmica, perquè facilita la mobilitat laboral sostenible i ajuda a generar llocs de treball”.
A l’acte de presentació hi han assistit també Joan Maria Bigas, director de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB; Aurora Carbonell, presidenta de l’AMTU; el conseller de la Generalitat de Catalunya, Damià Calvet, així com els màxims representants dels principals operadors de transport: el president d’FGC, Ricard Font; la directora de Rodalies de Catalunya, Mayte Castillo; el director general de TRAM, Humberto López, i el president de FECAV, José María Chavarría.
Testimonis de persones treballadores i usuàries del transport públic
Amb el lema “Un viatge segur”, que ja ha acompanyat diverses accions de comunicació, s’ha presentat també la nova campanya de comunicació, que recull les experiències personals de les persones treballadores i les usuàries del transport públic des que va començar la pandèmia de la covid-19.
D’una banda, els treballadors i les treballadores del transport públic expliquen en primera persona com van viure els moments més durs i els esforços que fan diàriament per tal que el transport públic sigui un espai segur. I de l’altra, les persones usuàries ens parlen de les impressions que els produeix viatjar en transport públic i per què se senten segures quan l’utilitzen.
La campanya està formada per una vintena de testimonials breus i una sèrie de podcasts, “Històries del transport públic”, que protagonitzen també els mateixos testimonis de la campanya. Es tracta d’un total de 10 episodis amb una durada d’entre 3 i 5 minuts cadascun.
Tots aquests materials es poden consultar al web femunviatgesegur.atm.cat.
En aquest nou web també es poden consultar diversos indicadors i recursos relacionats amb la gestió segura del transport públic, entre els quals hi ha l’Informe covid del transport públic de l’àrea de Barcelona.
Aquest informe recull les accions que l’ATM ha coordinat amb les administracions responsables del transport i les empreses operadores per fer front a la pandèmia posant el focus a garantir la salut dels treballadors i treballadores, les persones usuàries i la ciutadania en general.
La campanya “Un viatge segur” forma part del pla d’accions que la xarxa del transport públic vol posar en marxa al llarg de tot l’any per recuperar la confiança en els diferents mitjans de transport i donar un nou impuls a la mobilitat eficient, sostenible i compromesa amb el medi ambient.