El Consell d’Administració de l’ATM va decidir el passat 19 de desembre de 2022, instar els operadors de transport públic a prohibir de manera temporal, i per un període de sis mesos, l’accés al transport públic dels patinets elèctrics i altres vehicles elèctrics de mobilitat personal (monocicles).
L’objectiu és assegurar el principi de seguretat preventiva que regeix per als operadors quant a la protecció de les persones usuàries, del personal que treballa al servei de transport públic i les seves instal·lacions.
Com a conseqüència de l’explosió d’un patinet elèctric en un vagó dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya el passat 17 de novembre, el Consell d’Administració de l’ATM considera necessari optar per no permetre l’accés dels patinets i monocicles elèctrics de manera temporal fins que no es conclogui en quines condicions es garanteix la seguretat d’aquests vehicles.
A partir de l’1 de febrer
La prohibició temporal d’accedir amb patinet o monocicle elèctric (tampoc si està plegat) a les instal·lacions i vehicles dels operadors de transport públic serà efectiva a partir de l’1 de febrer. I les denúncies que formulin els equips d’intervenció dels operadors de transport públic, per incompliment de la prohibició comportarà una sanció de 200 euros.
Proposta de regulació
Durant aquest període s’elaborarà una proposta de regulació sobre l’accés i seguretat dels patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal amb la col·laboració dels diversos agents implicats en la seguretat del sistema de transport: operadors, bombers, instituts de seguretat de vehicles, i altres.
Aparcaments intermodals
També durant aquest període es treballarà per habilitar places d’aparcament de patinets a les estacions ferroviàries i intercanviadors de bus. Així, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), ja ha anunciat l’adaptació dels Bicibox per als patinets elèctrics i també s’impulsarà que els aparcaments d’enllaç ofereixin aquesta prestació
Font: ATM