Els nous radars de tram que comencen a funcionar estan instal·lats a:
-
- Túnel de la Rovira, entre la plaça d’Alfons el Savi i la rambla del Carmel, en ambdós sentits, amb una velocitat màxima de 60 km/h.
- Túnel de Badal, entre la plaça de Cerdà i l’avinguda Diagonal, en ambdós sentits, amb una velocitat màxima de 60 km/h.
- Túnel de les Glòries, en ambdós sentits, amb una velocitat màxima de 50 km/h.
- Ronda del Litoral, entre el barri de la Barceloneta i la carretera de Miramar, en ambdós sentits, amb una velocitat màxima de 60 km/h.
Els radars de tram incorporen una tecnologia de càmeres i lectura de matrícules que permet calcular la velocitat mitjana a la qual circula un vehicle i identificar els que superen el límit de velocitat de manera continuada. Eviten l’efecte frenada-accelerada que es pot produir als punts de control de velocitat fixos i permeten als conductors corregir al llarg del tram un excés de velocitat puntual.
Objectiu: reduir la sinistralitat
L’excés de velocitat és un dels factors que més influeixen com a causa indirecta d’accidents a Barcelona. Per això, un dels objectius municipals és reduir la velocitat a la ciutat, amb l’objectiu de consolidar Barcelona com a ciutat 30 i garantir el compliment dels límits establerts.
En aquest sentit, s’ha fet una aposta per dotar-se d’un sistema de control automàtic dels excessos de velocitat a través d’una xarxa de radars a l’interior de la ciutat, una mesura que respon als objectius que marquen el Pla de mobilitat urbana (PMU) 2024 i el Pla local de seguretat viària de Barcelona 2019-2022.
A més dels radars de tram, també s’estan instal·lant 17 radars de punt, situats majoritàriament en entorns escolars, que començaran a funcionar a partir del mes de setembre.