La T-mobilitat amplia les proves i s’obre a tota la ciutadania

04/10/2021 - 11:55

Mobilitat i transports. Els webs de T-mobilitat i TMB ja estan preparats per realitzar diferents tràmits en línia, com ara comprar la targeta.

A partir d’ara tota la ciutadania podrà fer-se la T-mobilitat en línia i viatjar en condicions especials durant uns dies. Recordem que aquest punt de les proves es desenvoluparà exclusivament entre els 36 municipis de l’àmbit de tarifa metropolitana.

La T-mobilitat, el nou sistema de bitllet digital de la xarxa de transport públic de l’àrea de Barcelona, afronta els propers dies una ampliació de les proves d’usabilitat del primer contacte, que van començar a finals de juny amb la verificació de la validació, tant amb la targeta recarregable com amb el telèfon mòbil.

El col·lectiu participant en la primera fase ha pogut anar provant altres funcionalitats durant l’estiu, i moltes d’aquestes persones ja tenen la seva targeta definitiva.

A partir d’avui, 4 d’octubre, les proves s’obren a la ciutadania general i introdueixen nous elements: el web T-mobilitat i les aplicacions T-Mobilitat i TMB App. Tanmateix, l’aplicació de TMB amb funcionalitats T-mobilitat només la podran obtenir durant uns dies les persones que tinguin invitació.

Tots aquests canals són oficials i permetran fer gestions sobre suports i títols de transport T-mobilitat.

Com ja ha passat en les darreres setmanes, aquest punt de les proves es desenvoluparà exclusivament entre els 36 municipis de l’àmbit de tarifa metropolitana, integrats a l’àrea metropolitana de Barcelona (AMB).

Alta i adquisició d’una targeta: en línia i presencial

Fins ara l’alta al sistema i l’obtenció de la nova targeta recarregable estava tancada a un col·lectiu que havia d’anar a una sèrie de punts presencials habilitats.

En aquesta nova fase, el registre a la T-mobilitat es podrà realitzar al web de la T-mobilitat i al web de TMB/T-Mobilitat, a les aplicacions i als punts presencials habilitats.

Les persones que s’hi apuntin també podran fer-se el compte digital, que és el que els permetrà realitzar gestions en línia, com ara consultar factures i tràmits, a més d’accedir a les aplicacions mòbils, on també es podran comprar i recarregar títols i dur a terme més gestions.

Un cop registrats, podran sol·licitar la seva targeta. Si la demanen en línia als webs, rebran la targeta a la direcció indicada en un període màxim de 10 dies. Recordem que la targeta tindrà un preu habitual de 4,5 euros, tot i que serà de 2,25 euros durant aquests dies de prova.

Validar amb el telèfon mòbil

Les persones que disposin de tecnologia NFC al dispositiu mòbil podran viatjar amb el seu telèfon, sense necessitat d’una targeta.

L’app T-Mobilitat i TMB App permetran validar per accedir al transport públic, després de descarregar-se una funcionalitat extra que permetrà generar a cada aplicació una cartera electrònica on es guardaran els títols virtuals de transport.

Les aplicacions seran gratuïtes, però serà aquesta funcionalitat la que tindrà un cost d’1 euro, que durant aquests dies de prova quedarà reduït a 0,50 euros.

Suports i títols en condicions especials

Actualment i durant aquests dies de proves, el preu dels suports i els títols de transport que ara mateix funcionen amb la T-mobilitat és del 50% del que serà habitual un cop el sistema es posi en marxa completament.

També és especial la caducitat dels títols: la T-usual i la T-jove tenen una validesa de cinc dies en fase de proves.

La targeta o les aplicacions que s’adquireixin o es descarreguin durant la fase de proves continuaran sent vàlides quan s’iniciï la posada en servei.

Recarregar i gestionar

Quan els títols inicials s’exhaureixin, les persones que tinguin la T-mobilitat, en format targeta o mòbil, podran recarregar-la a les màquines de venda de la xarxa i també a través de les aplicacions oficials.

De fet, una de les principals funcionalitats de l’aplicació, més enllà de poder viatjar, és poder recarregar la targeta, així com consultar informació, factures, tràmits o bloquejar una targeta, en cas de pèrdua o robatori.

Nous canals d’atenció

Amb l’inici d’aquesta nova fase es posen en marxa els canals propis a les xarxes socials, a Twitter i Telegram, que difondran informació del sistema i atendran consultes.

També es mantenen els canals que han funcionat des de l’inici de proves: les oficines presencials del Centre d’Atenció i Informació T-mobilitat, el telèfon 900 928 900 i els punts d’atenció presencials dels operadors, que també atendran els dubtes i les consultes de les persones usuàries i s’aniran ampliant progressivament.

Més de quatre mil persones ja viatgen diàriament amb la T-mobilitat

Actualment més de quatre mil persones ja han adquirit la T-mobilitat i es desplacen de forma quotidiana en transport públic amb la T-usual de caducitat i preu reduït.

S’han acumulat més de cent mil validacions per part de la ciutadania, amb registres diaris de més de quatre mil validacions durant les darreres setmanes. Gràcies a la participació d’aquestes persones s’han pogut fer els ajusts necessaris per obrir la T-mobilitat a la ciutadania.

Més informació