De les 88.375 persones ateses, un 32% no havia acudit mai als serveis socials municipals o feia més d’un any que no ho feia. El 64% van ser dones i el 36% restant homes.
En total, es van donar ajudes extraordinàries, la majoria per cobrir necessitats bàsiques com l’alimentació o l’habitatge, per valor de 46,6 milions d’euros. D’aquest import, 14,9 milions d’euros corresponen als ajuts del fons extraordinari Covid, i els 31,5 milions d’euros restants formen part dels ajuts d’emergència atorgats pels centres de serveis socials i les despeses d’allotjament d’urgència. Aquests 31,5 milions d’euros representen un increment del 140% respecte al nombre d’ajuts que es van concedir l’any 2019.
Pel que fa al dret a l’alimentació, es van reforçar els serveis que ja funcionaven a la ciutat i se’n van crear de nous, amb 929.204 àpats servits a domicili i diverses col·laboracions amb entitats del tercer sector, que encara es mantenen, per atendre 68.506 persones.
Nou Barris i Ciutat Vella, els districtes on s’han fet més atencions
Per fer front a l’increment de la demanda, l’Institut Municipal de Serveis Socials va reforçar temporalment els 40 centres de serveis socials amb 28 treballadores més. El reforç professional i l’adaptació a les restriccions amb més atenció telemàtica han permès que el temps d’espera per a la primera atenció s’hagi reduït en un 28%; el temps d’espera actual per a la primera atenció ha passat de 21,34 dies a 15,36.
Com a evidència de la necessitat d’adaptació que van tenir els serveis socials, entre el gener i l’abril es van fer 19.161 atencions presencials i domiciliàries, mentre que la resta de l’any es van fer 28.373 atencions presencials, 201.957 atencions telefòniques i 1.969 visites a domicili. Els dos districtes on es va registrar més volum d’activitat van ser Nou Barris, amb 38.005 atencions, i Ciutat Vella, amb 36.187 atencions.