Acompanyament durant el confinament
Durant les primeres setmanes de la pandèmia, l’equip de teleoperadors i telefonistes del Servei de Teleassistència Municipal es va reorganitzar per contactar diàriament amb tres mil persones usuàries, per informar-les, donar-los consells i resoldre dubtes sobre la covid-19. Es van realitzar al voltant de 73.000 trucades.
Un accés al servei més fàcil i des de casa
Durant la tardor del 2020, es va posar en marxa una campanya per ampliar el Servei de Teleassistència a persones de més de 75 anys i, per primera vegada, es va facilitar que la sol·licitud es pogués fer de manera telemàtica. Durant aquest període es van rebre gairebé tres mil peticions d’alta al servei.
Pioners en el reforç de les cures
El Servei de Teleassistència Municipal ha estat pioner en la introducció de mesures innovadores per millorar les cures. Un exemple és el programa de suport a les persones cuidadores no professionals que tenen cura de familiars dependents o amb alguna malaltia o discapacitat, del qual formen part 242 persones, la majoria dones, que reben un seguiment per part del servei, que també els ofereix informació i recursos per millorar la seva situació.
A més, en els propers tres anys, l’Ajuntament de Barcelona invertirà 13,5 milions d’euros en una quarantena de projectes d’innovació social amb l’objectiu d’incorporar les noves tecnologies als serveis socials amb l’objectiu d’oferir un servei més proper, eficient i de qualitat.
Un servei permanent les 24 hores del dia
El Servei de Teleassistència Municipal de l’Ajuntament de Barcelona és un servei permanent d’atenció domiciliària, les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any, que permet a les persones usuàries, principalment persones grans i persones dependents, estar connectades amb un centre d’atenció on es gestionen els serveis necessaris per atendre les situacions d’urgència.