La nova oficina està vinculada a l’Oficina d’Atenció Ciuadana (OAC) de Sant Miquel i permetrà el desdoblament d’aquesta oficina en dos espais per ampliar els llocs d’atenció presencial i millorar el servei i, paral·lelament, habilitar espais destinats a l’autotramitació assistida.
Disposarà de 30 posicions d’atenció a la ciutadania, 27 de les quals estaran adaptades a l’Administració electrònica. Hi haurà posicions d’autotramitació assistida, on es podrà tramitar electrònicament amb suport de personal d’ajuda. També es podrà digitalitzar la documentació, i identificar-se i signar electrònicament amb sistemes com idCAT Mòbil o Cl@ve Pin. Així mateix, hi haurà 19 posicions d’atenció presencial, on s’escanejarà la documentació i se signarà electrònicament en una tauleta.
A més, de l’atenció en català i castellà, a l’OAC Monumental hi haurà quatre persones que atendran en anglès, i també es disposarà d’atenció en llengua de signes, francès, àrab i urdú.
L’horari de funcionament és de dilluns a dissabte, de 8.30 a 20.00 hores, i l’espai és accessible per a persones amb discapacitat física.