A més de la Superilla Barcelona, que és amb diferència la partida principal, amb un terç del total del pressupost, i la zona de baixes emissions (ZBE), el pressupost atorgat es destinarà a les mesures següents:
- Compra d’autobusos elèctrics. En la primera sol·licitud d’ajudes s’inclou la compra de 74 autobusos elèctrics (54 unitats de 12 metres i 20 unitats de 18 metres). S’hi destinarà un 21% del total del pressupost.
- Carrils bici. S’atorguen ajuts per a setze actuacions per crear carrils bici.
- Ciutat 30. Per garantir el compliment dels límits de velocitat, el consistori destinarà els recursos a la instal·lació de radars, també en entorns escolars, a actualitzar la xarxa semafòrica i a millorar la senyalització.
- Transformació de la Meridiana. És el procés de conversió de l’avinguda en un eix cívic de referència, amb més espais de lleure i mobiliari urbà i menys trànsit.
- Accessibilitat vertical. S’han atorgat ajuts per a un total de sis actuacions en escales mecàniques.
- Digitalització dels serveis de mobilitat. Es continuarà treballant en una aplicació integradora dels serveis de mobilitat metropolitana per millorar l’experiència dels usuaris i facilitar la informació, la planificació, la reserva i el pagament dels desplaçaments.
Subvencions que s’emmarquen en el model de ciutat
Aquest primer paquet de projectes de transformació de l’espai públic i la mobilitat, que va presentar el Govern municipal el setembre passat, s’emmarca en el model de ciutat que s’està desenvolupant. Aquest model posa al centre la salut i les persones, amb actuacions clau en mobilitat i emergència climàtica que encaixen amb els requisits d’aquest programa de subvencions.
Encara queda una segona sol·licitud, amb diversos projectes, que sumen un import global d’uns cinquanta milions d’euros, que també es podrà tenir en compte en cas que les primeres sol·licituds presentades pels municipis no esgotin el pressupost disponible per al MITMA.