Antecedents

El debat no és el model urbà saludable i sostenible, sinó quina és la millor opció per assolir-lo. Les alternatives analitzades en l’Estudi informatiu tenen, com a mínim, un tret en comú: totes s’han construït sobre un model urbà sostenible i saludable.

El PDI introdueix l’escala metropolitana.

La unió dels dos tramvies actuals (Trambaix i Trambesòs) està prevista en dos documents de planificació vigents i aprovats: el Pla director d’infraestructures (PDI) 2011-2020 i el Pla de mobilitat urbana (PMU) 2013-2018. El PDI 2011-2020 assenyala la connexió com un element determinant per incrementar la connectivitat de la xarxa tramviària amb la resta de xarxes (metro, FGC i Rodalies) a escala metropolitana.

 

El PMU proposa un canvi en la mobilitat i el model urbà.

El Pla de mobilitat urbana (PMU) 2013-2018 determina la necessitat d’avançar cap a un repartiment modal en el qual anar a peu, en bicicleta i en transport públic guanyi pes en detriment del vehicle privat, que progressivament ha d’anar ocupant menys espai als carrers de la ciutat.

El PMU proposa introduir un canvi molt ambiciós en les pautes de mobilitat de la ciutat en el qual la xarxa de transport públic i els desplaçaments a peu i en bicicleta absorbeixin gairebé́ el 95% de l’increment de mobilitat previst per a l’any 2018, de manera que el repartiment modal quedaria com: 35% a peu i en bici, 38% TPC i 27% en cotxe. 

 

Llegeix-ne més