Procés d'escolta activa

Informació i debat entre els agents implicats en la connexió tramviària

Un procés que no ha començat ara

Els antecedents del projecte de la connexió de les xarxes tramviàries i de la participació que l’han acompanyat es remunten al mandat 2007-2011.

Durant aquell mandat, el govern de l’alcalde Jordi Hereu va iniciar un procés d’implicació ciutadana per definir el projecte de transformació de l’avinguda en el tram entre la plaça de les Glòries Catalanes i la plaça de Francesc Macià.

Aquest procés d’implicació ciutadana va culminar amb una consulta ciutadana, els resultats de la qual van mostrar de manera inequívoca que les opcions A (bulevard) i B (rambla) que aleshores es presentaven no tenien el suport majoritari de la ciutadania. El 79,8% dels participants van optar per l’opció “cap de les dues anteriors”, de manera que es va deixar pendent la definició d’un nou projecte per a la transformació d’aquesta avinguda.

Durant el mandat següent, 2011-2015, el govern de l’alcalde Xavier Trias va promoure un projecte d’urbanització per a l’avinguda, amb l’objectiu de donar resposta a la necessitat d’una nova secció que aporti una solució que faciliti la convivència de tots els usuaris que conviuen en aquesta important avinguda, sense incloure, però, una solució per a la connexió de les xarxes tramviàries.

Llegeix-ne més

FITA 1Identificació d’actors i posicionaments

FITA 2Recollida i anàlisi de les primeres propostes durant el PAM

FITA 3Sessió del Pacte per la Mobilitat

FITA 4Entrevistes i focus groups amb actors clau

FITA 5Informació a entitats dels territoris.

FITA 6Constitució d’una comissió de seguiment