L’obra, amb una superfície d’intervenció d’uns 5.000 m², compta amb un pressupost de gairebé 2,1 milions d’euros i té un termini d’execució previst de 10 mesos.
En alguns trams s’ampliaran les voreres dels 5 al 8,5 metres, així com la calçada de la parada terminal del bus 191, a la zona de la pl. Congrés Eucarístic, per permetre l’estacionament de l’autobús sense interferir en el carril de circulació. A més, se substituirà el mobiliari urbà i es generaran espais d’estada agradables, es millorarà la instal·lació de l’enllumenat i es rehabilitarà el col·lector de drenatge.
Aquesta és la primera fase d’una intervenció que en un futur s’allargarà també al tram entre els c. Espiga i Riera d’Horta.
El carrer de Can Ros serà de plataforma única
En paral·lel a la intervenció del c. Cardenal Tedeschini, ha començat la reurbanització del c. Can Ros, per convertir-lo en plataforma única i connecti amb la pl. Canòdrom. S’hi invertirà el sentit de la circulació, que passarà a ser del c. Concepció Arenal a Pardo, de manera que es minimitzarà l’ús viari i es prioritzarà el pas per a vianants millorant-ne l’accessibilitat. L’obra té un pressupost de més d’1,2 milions d’euros i un termini d’execució previst de sis mesos.
Aquestes dues transformacions formen part de les actuacions de rehabilitació integral previstes en el marc del Pla Endreça. Fins al 2028 s’invertiran 435 milions d’euros per mantenir, renovar i transformar l’espai públic de la ciutat. Al districte, les intervencions s’han centrat en les zones d’estada pròximes a àrees de joc i zones d’arbrat, en la millora de zones properes als equipaments i de l’accessibilitat de les voreres, així com en les reparacions d’escocells i paviments aixecats per arrels d’arbres.