Gestió horària: autoregulació, responsabilitat i racionalització
L’horari d’entrada i de sortida disposa de 2 hores de forquilla, de forma que es pot escollir un horari amb el qual sortir a les 17:30 h (es treballa una tarda a la setmana), amb 30 minuts de marge. La gestió horària es fa des de l’autoregulació i responsabilitat personal, i en puntes de feina es pot augmentar el número d’hores treballades de 35 h a 40 h o fitxar fora d’hores de jornada estàndard. Es pot dinar en 30 minuts i es finalitza la jornada entre les 15 h i les 16 h (excepte quan es treballa de tardes).
Es pot realitzar teletreball fins a un màxim del 50% de la jornada, amb la següent distribució: una setmana, 2 dies, la següent setmana, 3 dies
Es treballa amb un document on es fa l’anàlisi analítica d’hores dedicades per projectes. Es treballa per objectius per projecte, amb una avaluació periòdica i un pla d’acció anual. Existeix una agenda compartida amb tot l’equip i protocols interns per als diferents processos de treball.
En tota la tasca que porta a terme l’Institut es posa especial èmfasi en la necessitat de créixer amb hàbits saludables de son, alimentació i activitat física en la infància i adolescència, amb una monitorització periòdica dels principals indicadors.
Data de la darrera actualització: abril 2021
Mesures
-
Els horaris flexibles són aquells que no estableixen una jornada laboral rígida. A través de diverses fórmules i dins d’uns límits acordats, les persones poden decidir els horaris d’entrada i sortida, compensar hores al llarg de l’any i tenir jornades més compactes.
-
L’avenç de les tecnologies ha afavorit l’aparició de nous models laborals que possibiliten flexibilitzar l’espai físic de treball. El grau de flexibilitat espacial dependrà del tipus de lloc que s’ocupi i del tipus d’activitat.
-
Per tal de fer un ús eficient del temps cal repensar els horaris de les reunions per que siguin efectives, fer formació al personal per a una bona gestió del temps o implantar mesures per afavorir el dret a la desconnexió digital.