Règim de Treball Cooperatiu (RTC)

ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS

Mitjançant el Règim de Treball Cooperatiu (RTC) hem implementat millores sobre l’actual conveni d’aplicació en dotació de millores per totes les treballadores sòcies de la cooperativa: casament, maternitat i paternitat, hores anuals inferiors al conveni, de 1695 a 1635h/anuals, increment dels dies de vacances, dels 22 naturals a 30 dies pels socis de treball.

Per totes les treballadores de l’estructura:

  • Apliquem jornada intensiva coincidint les vacances escolars: estiu, nadal, setmana santa, per tant que tothom pugui gaudir de temps en família.
  • Els calendaris laborals son d’autogestió per departaments, necessitats i amb la flexibilitat que cadascú requereix.
  • Donem l’opció en els períodes de no jornada intensiva, de gaudir de dues tardes lliures setmanalment.
  • Els horaris d’entrada i sortida son períodes flexibles segons necessitats: entrada de 8 a 9.30h / sortida de 16.30 a 18h
  • Fem un regal els anys que així es decideix a tots els treballadors de la cooperativa, que dona dret a tenir festa el dia de l’aniversari.
  • Estem implementant jornades de teletreball en els equips.

BONES PRÀCTIQUES

Creiem en la persona com el centre de la intervenció, i actuem en conseqüència.
Adaptem els horaris de treball a les necessitats personals de cada treballador/a i en fem un acompanyament individualitzat per a valorar els projectes i objectius per sobre del presencialisme.

Realitzem un seguiment i acompanyament individualitzat amb cada una de les treballadores, tenint en compte les seves necessitats i objectius, dotant a treballadors i treballadores d’eines de gestió del temps, de formació individualitzada i de planificació i assoliment d’objectius.

NOMBRE DE PERSONES A LES QUE BENEFICIA

Actualment, som 28 treballadores a l’estructura de la cooperativa i 36 sòcies de treball. El total de treballadors i treballadores de la cooperativa és d’unes 500 persones anuals de mitjana.

PROCÉS D'IMPLANTACIÓ

La primera, de definició de les millores de gestió del temps, es va realitzar durant l’any 2017. Aquestes mesures s’han implementat durant els últims dos anys, i en aquests moments s’està avaluant el seu impacte.

Durant l’any 2020 es realitzarà una segona fase d’implementació, en la que es posarà com a eix principal el teletreball com a mesura d’increment de la motivació i el rendiment dels equips de treball.

Durant els propers anys entrem a la fase de consolidació d’aquestes mesures, d’avaluació del procés, i de generació de propostes de millora.

BENEFICIS OBTINGUTS

  • Donem la possibilitat de combinar espais professionals i espais de caire personal.
  • Fomentem la millora de la motivació, el rendiment i la creativitat.
  • Treballem cap a la construcció d’entorns laborals confiables, que ens permetin desenvolupar-nos com a professionals, sota paràmetres de confiança i autonomia.
  • Generem marca externa i la cooperativa es conforma com un bon lloc per treballar.
  • Incrementem la retenció del talent, i disminuïm la rotació de les persones de l’equip.

Data de la darrera actualització: abril 2021