Debat virtual sobre el dret a la desconnexió digital a les empreses
El debat virtual sobre el dret a la desconnexió digital a les empreses va celebrar-se el 26 de novembre en el marc de la Time Use Week 2020, la 7a Setmana dels Horaris, organitzada per l’entitat Barcelona Time Use Initiative for a Healthy Society, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
Sònia Ruiz, Directora de Serveis de Gènere i Polítiques del Temps de l’Ajuntament de Barcelona, va donar la benvinguda i va afirmar que és un moment inèdit en termes de virtualització de les feines i les vides. Hi ha incertesa i riscos, però també possibilitats i oportunitats. Va recordar que l’Ajuntament de Barcelona està en procés de redactar la Carta de Drets Digitals, que s’està realitzant a través d’una consulta pública a la qual convida a participar.
Va posar de manifest la importància de la desconnexió digital, però va recordar que encara existeix una profunda desigualtat en termes de connexió i desconnexió digital. És per això que a l’hora de portar a la pràctica la desconnexió digital s’haurien de tenir en compte diverses variables com ara el gènere, els recursos econòmics, l’origen, el temps i la seva distribució.
Durant el debat, les tres empreses NUST Criteria, Henkel Ibérica i creaRSA van coincidir en que la desconnexió digital és beneficiosa tant per a les persones treballadores com per a les organitzacions: millora la productivitat, redueix l’absentisme, augmenta la qualitat de la feina, millora de la marca empresa, afavoreix la conciliació, redueix l’estrès i millora la son i el descans de les persones treballadores.
Així mateix, és important que la desconnexió digital sigui una iniciativa que comparteixin tant la direcció de les empreses o organitzacions com les persones treballadores. Insisteixen en la importància de la formació i la sensibilització amb aquesta finalitat.
Per a més detalls sobre les intervencions al debat, consulteu els enllaços adjunts.