Vés al contingut
Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Notícies
Agenda
Mapa
Com s'hi va

Usos del temps

Inici
Menu navigation instructions

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Inici
  • Qui som?
    Qui som?
    • Sobre nosaltres
    • Capital Mundial de les Polítiques del Temps
    • Glossari de temps
    • Actualitat
  • Xarxa d'Empreses Nust
    Xarxa d'Empreses Nust
    • Què és la Xarxa NUST?
    • Com funciona
    • Activitats
    • Qui en forma part i què fan
    • Programa de Mentoria en Organització del Temps
    • Com adherir-se
    • Preguntes freqüents
  • Pacte del temps
    Pacte del temps
    • Què és el Pacte del Temps?
    • Compromís institucional
    • Eixos d’actuació
    • Qui en forma part i què fan
    • Com adherir-se
    • Actuacions
  • Actuacions a la ciutat
    Actuacions a la ciutat
    • Polítiques públiques de l'Ajuntament
    • Actuacions de les organitzacions
  • Organitzacions participants
  • Què fem?
    Què fem?
    • LabTemps
    • Premis
    • Jornades i congressos
    • Subvencions
    • Servei d’Assessorament a Empreses
    • Fent xarxa
Menu navigation instructions

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Inici
  • Qui som?
    Qui som?
    • Sobre nosaltres
    • Capital Mundial de les Polítiques del Temps
    • Glossari de temps
    • Actualitat
  • Xarxa d'Empreses Nust
    Xarxa d'Empreses Nust
    • Què és la Xarxa NUST?
    • Com funciona
    • Activitats
    • Qui en forma part i què fan
    • Programa de Mentoria en Organització del Temps
    • Com adherir-se
    • Preguntes freqüents
  • Pacte del temps
    Pacte del temps
    • Què és el Pacte del Temps?
    • Compromís institucional
    • Eixos d’actuació
    • Qui en forma part i què fan
    • Com adherir-se
    • Actuacions
  • Actuacions a la ciutat
    Actuacions a la ciutat
    • Polítiques públiques de l'Ajuntament
    • Actuacions de les organitzacions
  • Organitzacions participants
  • Què fem?
    Què fem?
    • LabTemps
    • Premis
    • Jornades i congressos
    • Subvencions
    • Servei d’Assessorament a Empreses
    • Fent xarxa
  1. Inici
  2. / El Grup Motor de La Xarxa NUST Es Reuneix Per Traçar El Full de Ruta Per Als Mesos Vinents

El Grup Motor de la Xarxa NUST es reuneix per traçar el full de ruta per als mesos vinents

El passat 9 d'octubre, el Grup Impulsor de la Xarxa NUST - Xarxa d’empreses per un nou temps de treball , es va reunir telemàticament per traçar el full de ruta de 2024-2025. Les prioritats de futur es van centrar en l’ampliació de la Xarxa, l’organització de formacions específiques, el reforç en el servei d’assessorament en igualtat i organització del temps i en la visibilització de les bones pràctiques de les empreses membres.

El Grup Motor de la Xarxa NUST les va reunir el passat 9 d’octubre per tal de reflexionar i plantejar el desenvolupament i les activitats de la xarxa. Una xarxa local formada per més de 130 empreses i entitats de diferents mides i sectors d’activitat orientada a promoure una nova cultura del treball i una gestió del temps de treball equilibrada. 

Maria Rengel, directora del Servei de Feminismes i LGTBI de l'Ajuntament de Barcelona, va ser l’encarregada de donar la benvinguda a i presentar a l’equip tècnic de la Xarxa NUST i el Pacte del Temps.

L’equip tècnic de la Xarxa va fer un balanç de les actuacions del 2024, entre les quals destaquen el Taller: Més enllà de les polítiques de temps, la jornada  “Com garantir la desconnexió digital a les nostres empreses?, i la participació en la primera Escola d’Estiu del Temps. 

A continuació, es van recuperar aquells compromisos i acords anteriors de la xarxa al voltant del Programa Workshops i el Programa Impacte que plantejaven, entre altres línies estratègiques, la continuïtat de col·laboracions amb les universitats, l’impuls d’eines per facilitar la gestió a l’empresa o l’abordatge i foment de bones pràctiques en sectors d’activitat amb especials reptes per l’organització del temps com la restauració i el comerç.

Uns compromisos que es reforcen amb els objectius estratègics que guiaran el treball de la xarxa dels pròxims mesos: a) l’ampliació de les empreses membre de la Xarxa NUST; b) el foment de workshops i píndoles formatives sobre temes clau en matèria de temps laboral; c) l’impuls del servei d’assessorament per la igualtat i organització del temps i d) la visibilització de bones pràctiques de les empreses de la Xarxa, incidint especialment en aquelles organitzacions que poden esdevenir referents del canvi. 

Durant la jornada, també es van presentar algunes de les pròximes activitats com el taller “Sincronitzant Temps: Equitat i Benestar en la Gestió Horària des de la perspectiva interseccional” previst pel pròxim 13 de novembre en format virtual i la Trobada anual del Pacte del temps, que es realitzarà el 3 de desembre de 16.30 h a 18.15 h a la Seu del Districte de Sants. Dues activitats que giren entorn d’una mateixa temàtica; la cronobiologia.

Aquest també va ser un espai per presentar el nou targetó, dirigit a donar difusió al Pacte del Temps i la Xarxa, així com els diferents serveis d’aquests. Aquest targetó es donarà com a material complementari en els diferents espais i fòrums de participació clau en matèria de temps, així com a través d’altres espais i serveis de la ciutat.

Les empreses membre del grup motor de la Xarxa NUST, per la seva part, van fer nombroses propostes sobre temàtiques que esdevenen d’interès tractar en els Workshops i que creuen necessàries abordar per tal de dotar d’instruments pragmàtics a les empreses. 

Incidir en el teletreball, la desconnexió digital o la salut mental en les organitzacions, van ser només algunes de les temàtiques proposades que es van posar sobre la taula, destacant però, la necessitat de tenir en compte les realitats diverses de les organitzacions de la ciutat, tant pel que fa al sector d’activitat, com la mida de les organitzacions.

Així mateix, les persones participants van destacar que cal treballar amb el compromís de les empreses membre de la Xarxa, així com reforçar la visibilització de bones pràctiques no només des dels èxits de les mesures, sinó també incidint en aquelles polítiques que no han funcionat en les empreses, per tal d’evitar errors en aquelles organitzacions que vulguin implementar mesures de gestió del temps.

La sessió va esdevenir especialment profitosa per marcar la ruta de futur per avançar en el dret al temps en l’àmbit de treball i deixar latent la implicació i participació activa de les empreses de la ciutat que formen part de la Xarxa NUST.

 

imatge pantalla videoconferència
Barcelona City Council logo
  • Contacte
  • Avís legal
  • Accessibilitat