CLECE

Xarxa Nust

Clece nació en 1992 y lidera actividades tan importantes para la sociedad como servicios sociales o educativos, sin olvidar otras actividades relacionadas con la sostenibilidad o el apoyo a la actividad institucional y empresarial de nuestro país: servicios medioambientales y de eficiencia energética, limpieza, mantenimiento de edificios e instalaciones, logística o restauración.

Organizada en siete divisiones territoriales, con delegaciones en las principales capitales españolas y portuguesas, y una plantilla de casi 70.000 empleados, estamos capacitados para brindar servicios a empresas e instituciones en cualquier punto de España, Portugal y Reino Unido, manteniendo los mismos estándares de calidad.

Como una de las empresas que gestiona a más personas en España, con un crecimiento anual de plantilla del 5,4% en comparación con el año anterior, en Clece hemos impulsado en los últimos tiempos una tarea que emana de nuestra vocación por contribuir a una sociedad más equilibrada: la inserción laboral de colectivos desfavorecidos. El desafío: hacer de Clece un lugar para todos. Este compromiso con la sociedad nos ha llevado a contar entre nuestros trabajadores con más de 5.000 personas procedentes de colectivos vulnerables.

    Medidas

    Amb l'objectiu de fer de Clece "un lloc per a tots", els últims anys ha contribuït a la inserció laboral de col·lectius vulnerables de la societat. Amb les mesures de conciliació "el rendiment millora i el sentiment de pertinença amb la companyia beneficia el clima laboral".

    ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS
    La implementació de mesures de flexibilitat i usos del temps fa que la plantilla se senti còmode i treballi millor. Si posem el focus en cuidar a les persones que la composen els nostres clients també tindran una bona imatge nostra i rebran una bona qualitat de servei. El rendiment es millora i sobretot el sentiment de pertinença amb la companyia beneficia el clima laboral.

    BONES PRÀCTIQUES

    L'empresa promou la flexibilitat horària i la inserció de col·lectius vulnerables de la societat.
    Flexibilitat horària: pas d'un horari rígid de dilluns a divendres fins a les 18.30h, amb dues hores per dinar i un total de 1780 hores anuals, a actualment un horari més flexible, de 1740 hores anuals. Els treballadors i treballadores poden gaudir d'un horari partit de dilluns a dijous amb una hora per dinar i sortida a les 17.30h, amb entrades i sortides flexibles, i sortida els divendres a les 14h. Són canvis que s'han dut a terme progressivament any rere any i que han consolidat la confiança de l'estructura en el pensament positiu que algú a nivell Direcció vetlla per aquest equilibri.

    A més, s'ofereix a les mares i pares amb fills menors de 12 anys la possibilitat de fer una jornada intensiva fins a les 16.30h de dilluns a dijous, i divendres fins a les 14h.

    PROCÉS D'IMPLANTACIÓ
    A la nostra estructura, composada principalment per comandaments i perfils administratius, portem una àrdua gestió de negociació amb la Direcció, Comandaments, etc. per tal d'anar afavorint situacions de millora horària tenint en compte la dificultat afegida de tractar-se de personal orientat a donar serveis de caràcter públic i privat i el requeriment de disponibilitat que ens demanen.

    A l'hora d'implantar mesures de flexibilitat és important tenir objectius socials i empresarials clars, no garantir conciliacions si no es poden dur a terme, parcialitzar les actuacions i escollir col·lectius fàcils d'abordar, sobretot si es tracta de diversos perfils i el nombre de treballadors/es és significatiu.

    BENEFICIS OBTINGUTS

    • Enriquiment de l'organització.
    • Major compromís de la plantilla amb l'empresa.
    • Millora de l'ambient de treball i de les relacions laborals.
    • Reducció de l'absentisme.
    • Millora de la imatge i prestigi de l'empresa.
    • Fidelitat de clients.

    Eje