YAPA CONSULTING

Xarxa Nust

YAPA CONSULTING se constituyó en 2003 con la experiencia acumulada de operar en el sector de la formación, desarrollo y consultoría en recursos humanos desde 1997. Potencian las habilidades "blandas" de los participantes (soft skills) a través de soluciones muy prácticas, diseñadas a medida del público objetivo y que tienen un impacto tangible en su gestión diaria. Más que "impartir formación" o "realizar un proyecto formativo", facilitan que las personas sean más efectivas/productivas y al mismo tiempo se sientan más satisfechas. Así sus organizaciones serán más rentables y sostenibles.

logotip de l'entitat

Medidas

Treballar amb alta qualitat i aportar valor afegit als nostres clients

Implementar mesures de conciliació i temps dóna lloc a una major productivitat, tant individual com de l'equip, i genera un increment de la satisfacció del personal. Aportem la yapa, de la llengua quechua "ajuda, augment", en sentit figurat "valor afegit".

ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS

Les bones pràctiques implementades sorgeixen del convenciment absolut que la millora de la productivitat de les organitzacions i la motivació dels equips humans vindran de treballar "millor" més que no pas de treballar "més". Per tal d'afavorir una veritable conciliació de la vida laboral i la vida personal -possible en altres països-, i encara més en l'era del coneixement, resulta del tot necessari evolucionar des d'una cultura de "direcció per tasques" a una pràctica empresarial de "direcció per objectius".

BONES PRÀCTIQUES

  • Fomentem que les accions formatives comencin en horaris que permetin una millor conciliació de la vida familiar i professional des d'una doble vessant: convocar les nostres formacions obertes per les 9h15 o 9h30, fora de les "hores punta" d'entrada, i recomanar als nostres clients que segueixin aquesta pauta en el cas de les formacions in company, sempre que sigui factible.
  • Demostrem la conveniència de moltes mesures eficients d'organització i usos del temps tant en els nostres cursos específics sobre "programació i gestió del temps", com en les relacions amb tots els nostres interlocutors. En el primer cas, comprometem als participants en la seva aplicació a través del Pla d'Acció de Millora Individualitzat (PAMI) que elaboren com a cloenda de la formació. Entre les resolucions més vàlides es troben:
    • Celebrar les reunions en horaris de menor rendiment, generalment a partir de les 13h, limitar la seva durada entre el 45-90 minuts i incloure en la convocatòria l'hora de finalització.
    • Prioritzar adequadament les tasques a realitzar en funció de la importància i urgència real envers els objectius de cada persona, i contribuir a la direcció per objectius en lloc de la direcció per presentisme.
    • Intensificar la declinació de tasques o encàrrecs (negació assertiva), especialment quan hi ha una bon clima laboral perquè indirectament aquest implica una major permissivitat en conductes ineficients.
    • Reservar la comunicació telefònica o personal exclusivament per prendre decisions o compartir informació que veritablement ho requereix i promoure l'ús del correu electrònic per la majoria de situacions de comunicació.

NOMBRE DE PERSONES A LES QUE BENEFICIA

D'una banda, beneficia a tots els participants dels nostres cursos, uns quatre-cents en els darrers tres anys. I de l'altra, a tots els nostres interlocutors, siguin clients actuals o potencials, proveïdors, col·laboradors o socis, uns cent cinquanta més.

PROCÉS D'IMPLANTACIÓ

Les mesures es van implantant de forma progressiva des del primer contacte mantingut amb els diferents interlocutors. De vegades la implicació de l'altra part ha estat immediata, perquè ha visualitzat ràpidament els beneficis de seguir la bona pràctica. En altres ocasions, el canvi d'hàbits o rutines improductives ha estat més lent i ha requerit una venda dels avantatges més detallada i sostinguda.

BENEFICIS OBTINGUTS

Utilitzar les hores generalment més productives per tasques que requereixen una major concentració o augmentar la disponibilitat per a l'atenció de clients interns o externs mentre es destinen les hores generalment de menor rendiment a tasques de menor complexitat o de caire intern. Assegurar que es treballa en allò que cal en lloc d'ocupar-se en aspectes secundaris. Al final, una major productivitat -tant individual com de l'equip-, i un increment de la satisfacció del personal.

Eje

Mesures

Para favorecer una verdadera conciliación de la vida laboral y la vida personal y aún más en la era del conocimiento, resulta del todo necesario evolucionar desde una cultura de "dirección para tareas "en una práctica empresarial de" dirección por objetivos ".
Fomentan que las acciones formativas empiecen en horarios que permitan una mejor conciliación de la vida familiar y profesional, tanto en las formaciones propias como las formaciones que realizan in company para otras empresas. 
Realización de cursos específicos sobre "programación y gestión del tiempo", aplicación, a los clientes a través del Plan de Acción de Mejora Individualizado (PAMI). Entre las mejoras que alcanzadas destacan: Reuniones racionales y eficientes, dirección por objetivos, comunicación asertiva para evitar conductas ineficientes, reservar la comunicación telefónica o personal exclusivamente para tomar decisiones o compartir información que verdaderamente lo requiere y promover el uso de el correo electrónico para la mayoría de situaciones de comunicación.
 

Eje