Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut
Logo de l'Ajuntament de Barcelona

Districte de Ciutat Vella

Instruccions de navegació per menús

Instruccions per als usuaris del lector de pantalla i del teclat

Per poder utilitzar aquest menú calen les tecles de cursor. El menú té fins a tres nivells:

  • Primer nivell: opcions del menú principal
  • Segon nivell: subopcions per a elements del primer nivell
  • Tercer nivell: subopcions per a elements del segon nivell

Instruccions de navegació:

  • Navegueu fent servir les tecles de cursor horitzontals en el primer nivell del menú.
  • Mostra i navega al segon nivell amb les tecles de fletxa verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al primer nivell.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el tercer nivell.
  • Navegueu pel tercer nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al segon nivell.
  • De manera alternativa, feu servir la tecla d’introducció per mostrar qualsevol nivell.
  • L' Ajuntament
    L' Ajuntament
    Albert Batlle i Bastardas
    Albert Batlle i Bastardas Regidor del Districte
    Jordi Rabassa Massons
    Jordi Rabassa Massons President del Consell del Districte
    • Organització
      • Organització
      • Organització
      • Funcionament
      • Òrgans de govern i de participació
      • Membres del Consell de Districte
      • Cartipàs
      • Organigrama
    • Calendari de districte
    • Comissionat pel Pacte per Ciutat Vella
    • Estratègia i acció de govern
      • Estratègia i acció de govern
      • Estratègia i acció de govern
      • Consell de Districte
      • Junta de Portaveus
      • Comissió de Govern
      • Comissions consultives
      • Inversions 2025-2027
      • Actuacions de manteniment i millora als barris
      • Plans i mesures de govern
    • Participació
      • Participació
      • Participació
      • Audiència Pública
      • Consells sectorials
      • Consell de Barri
      • Comissió de seguiment d’obres, plans i projectes
      • Decidim Barcelona
    • Informació administrativa
      • Informació administrativa
      • Informació administrativa
      • Pla d'Usos
      • Ordenació singular de terrasses
      • Documentació
      • Subvencions
      • Normativa
      • Premis
  • Serveis i tràmits
    Serveis i tràmits
    • Casaments
    • Informació d'obres
    • Informació de mobilitat
    • Oficines especialitzades
    • Guia de serveis BCN
    • Llicències activitats a la via pública
    • Tràmits BCN
    • Com s'hi va
    • Carta de Serveis de Districtes
  • Guia del districte
    Guia del districte
    • Agenda
    • Cursos i tallers
    • Entitats i equipaments
  • El districte i els seus barris
    El districte i els seus barris
    • El districte i els seus barris
      • El districte i els seus barris
      • El districte i els seus barris
      • La Barceloneta
      • El Gòtic
      • El Raval
      • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
    • La Rambla
  • Coneixeu el districte
    Coneixeu el districte
    • Aula Ambiental
    • Dones i Feminismes
    • Punts d’interès
    • Història
    • Entitats
    • Llibres
    • Parcs
    • Platges
  • Inici
  • L' Ajuntament
    L' Ajuntament
    Albert Batlle i Bastardas
    Albert Batlle i Bastardas Regidor del Districte
    Jordi Rabassa Massons
    Jordi Rabassa Massons President del Consell del Districte
    • Organització
      • Organització
      • Organització
      • Funcionament
      • Òrgans de govern i de participació
      • Membres del Consell de Districte
      • Cartipàs
      • Organigrama
    • Calendari de districte
    • Comissionat pel Pacte per Ciutat Vella
    • Estratègia i acció de govern
      • Estratègia i acció de govern
      • Estratègia i acció de govern
      • Consell de Districte
      • Junta de Portaveus
      • Comissió de Govern
      • Comissions consultives
      • Inversions 2025-2027
      • Actuacions de manteniment i millora als barris
      • Plans i mesures de govern
    • Participació
      • Participació
      • Participació
      • Audiència Pública
      • Consells sectorials
      • Consell de Barri
      • Comissió de seguiment d’obres, plans i projectes
      • Decidim Barcelona
    • Informació administrativa
      • Informació administrativa
      • Informació administrativa
      • Pla d'Usos
      • Ordenació singular de terrasses
      • Documentació
      • Subvencions
      • Normativa
      • Premis
  • Serveis i tràmits
    Serveis i tràmits
    • Casaments
    • Informació d'obres
    • Informació de mobilitat
    • Oficines especialitzades
    • Guia de serveis BCN
    • Llicències activitats a la via pública
    • Tràmits BCN
    • Com s'hi va
    • Carta de Serveis de Districtes
  • Guia del districte
    Guia del districte
    • Agenda
    • Cursos i tallers
    • Entitats i equipaments
  • El districte i els seus barris
    El districte i els seus barris
    • El districte i els seus barris
      • El districte i els seus barris
      • El districte i els seus barris
      • La Barceloneta
      • El Gòtic
      • El Raval
      • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
    • La Rambla
  • Coneixeu el districte
    Coneixeu el districte
    • Aula Ambiental
    • Dones i Feminismes
    • Punts d’interès
    • Història
    • Entitats
    • Llibres
    • Parcs
    • Platges
  1. Inici
  2. / Serveis i tràmits
  3. / Llicències activitats a la via pública

Activitats lúdiques

Aquest punt fa referència a activitats lúdiques, festives, culturals, religioses, reivindicatives, esportives de sensibilització i sense ànim de lucre dutes a terme per entitats que tenen com a àmbit d’actuació un o més barris del districte.

En principi es consideren d’interès perquè col·laboren a la dinamització dels barris. Per aquest motiu, les tècniques de la Direcció de Serveis a les Persones i al Territori donen assistència a les persones i les entitats organitzadores dels actes, i faciliten i col·laboren en la tramitació i la realització de l’activitat, tenint en compte criteris de benefici social i de creació i enfortiment de vincles i xarxes comunitàries. La Direcció de Serveis al Territori i a les Persones disposa d’un pressupost anual per donar suport en l’organització d’actes en aspectes logístics, tanques, tarimes, il·luminació, etcètera.

Els principis rectors de l’Administració són:

  • Unificar sense uniformar.
  • Particularitzar sense privilegiar.
  • Afavorir les activitats del barri i per al barri que facilitin l’establiment d’espais de trobada entre veïns i veïnes i el foment de les relacions comunitàries. Prioritzar activitats que aportin un valor territorial.
  • Racionalitzar la despesa pública.

Un cop l’entitat dona el vistiplau a la petició feta, per norma general no s’admetran canvis sobre les infraestructures demanades originalment.

Durant el primer trimestre, anualment, es farà pública la despesa del districte en infraestructures —en total i també per entitat— per fer més transparent la despesa pública en aquest concepte.

Mostra'n més

 

Pel que fa als horaris de les activitats a la via pública (*):

Festes majors, activitats de calendari festiu i festes de ciutat:

  • De dilluns a dijous, fins a les 23.00 h.
  • Divendres i dissabte, fins a les 2.00 h.
  • Cada emplaçament podrà acabar l’activitat a les 3.00 h durant un dels dies de la festa major i sempre que sigui divendres, dissabte o vigília de festiu.
  • Diumenge, fins a les 23.00 h.
  • Es respectarà un període horari de descans entre les 14.30 i les 16.30 h, sense cap mena d’impacte acústic produït per una font sonora.

Resta d’activitats:

  • De dilluns a dijous, fins a les 22.00 h.
  • Divendres, dissabte i diumenges, fins a les 23.00 h.
  • La música (incloses les proves de so) no podrà començar abans de les 11.00 h del matí.
  • En el cas que s’utilitzi amplificador, haurà de disposar d’un limitador homologat i precintat per Medi Ambient.
  • No pot haver-hi música entre les 14.30 i les 16.30 h.
  • No es poden tenir més de 6 hores seguides de música (proves de so incloses). Si és necessari, caldrà deixar una hora de descans durant l’activitat. (**)

(*) L’horari de muntatge i de desmuntatge no hi estan incorporats.

(**) Hi pot haver algun tractament específic atesa la singularitat de l’activitat, com, per exemple, en el cas de la festa dels Cors de la Barceloneta.

 

Pel que fa a les activitats amb servei de bar:

Només s’autoritzarà un servei de bar (amb alimentació o sense) a les festes majors, les activitats de calendari festiu de les diferents comunitats que componen el districte i les festes de ciutat. Queda prohibida la venda d’alcohol a menors de 18 anys i cal garantir el respecte als veïns i les veïnes en tots els seus àmbits, tant en la preparació dels actes com durant la seva celebració i amb posterioritat. El servei de bar es podrà autoritzar en altres moments de l’any a les entitats sense ànim de lucre del districte, sempre que no sigui l’activitat principal; se’n valorarà la idoneïtat en cada cas concret.

 

Pel que fa a les activitats alimentàries:

S’autoritzarà l’elaboració de menjars populars (paelles, botifarrades, calçotades i similars) sempre que es compleixin les condicions tècniques exigides en funció de l’espai públic on es vulguin dur a terme, que els organitzin entitats sense ànim de lucre i que l’activitat no contingui cap referència promocional d’activitats econòmiques.

En el cas d’emprar gas butà, la instal·lació ha d’estar al dia pel que fa a la inspecció. En aquest sentit, cal tenir en compte que és obligatori fer-ne una cada cinc anys. Si s’ha superat la revisió, l’empresa enganxarà un adhesiu que n’acrediti la data i serveixi de recordatori per a la propera, i també lliurarà un certificat de revisió al propietari, que s’ha de conservar.

En el cas de foc a terra, s’ha de seguir el protocol de les activitats amb foc (model FE04).

 

Pel que fa a les reunions i les celebracions religioses:

Es garanteix el tracte igualitari a les entitats religioses en l’ús de la via pública per part de comunitats religioses, quant a la realització d’activitats puntuals en l’àmbit públic. Aquestes activitats se solen produir amb motiu de la celebració del culte a l’aire lliure, normalment quan es reuneix un nombre excepcional de persones que s’apropen des de territoris diferents, o bé per celebrar festivitats que requereixen seguir un determinat itinerari per carrers i places.

Tanca
Nota per als usuaris del lector de pantalla. Aquesta galeria mostra un element, que pot ser una imatge o un vídeo. Feu servir els controls de l’àrea "Controls de la galeria" per veure l’element anterior o el següent. També podeu fer clic sobre l’element que voleu visualitzar.
Activitats lúdiques
Slide 1 of 1
  • Seccions principals

    • Consell del districte
    • Oficines especialitzades
    • Agenda
    • El districte i els seus barris
    • Punts d'interès
  • Adreces

    • Seu del districte: pl. Bonsuccés, 3

    • OAC: c. Ramelleres, 17

  • Contacte

    • Formulari de contacte

    • 010 (Telèfon d'Informació i Tramitació)

  • Butlletí

    • Les novetats, directament a la teva bústia de correu!

    • Subscriu-te al butlletí
  • Segueix-nos a:

Logo de l'Ajuntament de Barcelona
  • Mapa web
  • Avís legal
  • Accessibilitat