Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut
Logo de l'Ajuntament de Barcelona

Districte de Ciutat Vella

Instruccions de navegació per menús

Instruccions per als usuaris del lector de pantalla i del teclat

Per poder utilitzar aquest menú calen les tecles de cursor. El menú té fins a tres nivells:

  • Primer nivell: opcions del menú principal
  • Segon nivell: subopcions per a elements del primer nivell
  • Tercer nivell: subopcions per a elements del segon nivell

Instruccions de navegació:

  • Navegueu fent servir les tecles de cursor horitzontals en el primer nivell del menú.
  • Mostra i navega al segon nivell amb les tecles de fletxa verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al primer nivell.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el tercer nivell.
  • Navegueu pel tercer nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al segon nivell.
  • De manera alternativa, feu servir la tecla d’introducció per mostrar qualsevol nivell.
  • L' Ajuntament
    L' Ajuntament
    Albert Batlle i Bastardas
    Albert Batlle i Bastardas Regidor del Districte
    Jordi Rabassa Massons
    Jordi Rabassa Massons President del Consell del Districte
    • Organització
      • Organització
      • Organització
      • Funcionament
      • Òrgans de govern i de participació
      • Membres del Consell de Districte
      • Cartipàs
      • Organigrama
    • Calendari de districte
    • Comissionat pel Pacte per Ciutat Vella
    • Estratègia i acció de govern
      • Estratègia i acció de govern
      • Estratègia i acció de govern
      • Consell de Districte
      • Junta de Portaveus
      • Comissió de Govern
      • Comissions consultives
      • Inversions 2025-2027
      • Actuacions de manteniment i millora als barris
      • Plans i mesures de govern
    • Participació
      • Participació
      • Participació
      • Audiència Pública
      • Consells sectorials
      • Consell de Barri
      • Comissió de seguiment d’obres, plans i projectes
      • Decidim Barcelona
    • Informació administrativa
      • Informació administrativa
      • Informació administrativa
      • Pla d'Usos
      • Ordenació singular de terrasses
      • Documentació
      • Subvencions
      • Normativa
      • Premis
  • Serveis i tràmits
    Serveis i tràmits
    • Casaments
    • Informació d'obres
    • Informació de mobilitat
    • Oficines especialitzades
    • Guia de serveis BCN
    • Llicències activitats a la via pública
    • Tràmits BCN
    • Com s'hi va
    • Carta de Serveis de Districtes
  • Guia del districte
    Guia del districte
    • Agenda
    • Cursos i tallers
    • Entitats i equipaments
  • El districte i els seus barris
    El districte i els seus barris
    • El districte i els seus barris
      • El districte i els seus barris
      • El districte i els seus barris
      • La Barceloneta
      • El Gòtic
      • El Raval
      • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
    • La Rambla
  • Coneixeu el districte
    Coneixeu el districte
    • Aula Ambiental
    • Dones i Feminismes
    • Punts d’interès
    • Història
    • Entitats
    • Llibres
    • Parcs
    • Platges
  • Inici
  • L' Ajuntament
    L' Ajuntament
    Albert Batlle i Bastardas
    Albert Batlle i Bastardas Regidor del Districte
    Jordi Rabassa Massons
    Jordi Rabassa Massons President del Consell del Districte
    • Organització
      • Organització
      • Organització
      • Funcionament
      • Òrgans de govern i de participació
      • Membres del Consell de Districte
      • Cartipàs
      • Organigrama
    • Calendari de districte
    • Comissionat pel Pacte per Ciutat Vella
    • Estratègia i acció de govern
      • Estratègia i acció de govern
      • Estratègia i acció de govern
      • Consell de Districte
      • Junta de Portaveus
      • Comissió de Govern
      • Comissions consultives
      • Inversions 2025-2027
      • Actuacions de manteniment i millora als barris
      • Plans i mesures de govern
    • Participació
      • Participació
      • Participació
      • Audiència Pública
      • Consells sectorials
      • Consell de Barri
      • Comissió de seguiment d’obres, plans i projectes
      • Decidim Barcelona
    • Informació administrativa
      • Informació administrativa
      • Informació administrativa
      • Pla d'Usos
      • Ordenació singular de terrasses
      • Documentació
      • Subvencions
      • Normativa
      • Premis
  • Serveis i tràmits
    Serveis i tràmits
    • Casaments
    • Informació d'obres
    • Informació de mobilitat
    • Oficines especialitzades
    • Guia de serveis BCN
    • Llicències activitats a la via pública
    • Tràmits BCN
    • Com s'hi va
    • Carta de Serveis de Districtes
  • Guia del districte
    Guia del districte
    • Agenda
    • Cursos i tallers
    • Entitats i equipaments
  • El districte i els seus barris
    El districte i els seus barris
    • El districte i els seus barris
      • El districte i els seus barris
      • El districte i els seus barris
      • La Barceloneta
      • El Gòtic
      • El Raval
      • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
    • La Rambla
  • Coneixeu el districte
    Coneixeu el districte
    • Aula Ambiental
    • Dones i Feminismes
    • Punts d’interès
    • Història
    • Entitats
    • Llibres
    • Parcs
    • Platges
  1. Inici
  2. / Serveis i tràmits
  3. / Llicències activitats a la via pública

Criteris generals

En l’estudi de la concessió o la denegació del permís i de la possible col·laboració del districte per dur a terme l’activitat, es tenen en compte els aspectes següents.

Pel que fa a l’activitat:

  • Es valoren positivament les activitats d’interès general, com ara les de sensibilització sobre la salut, el medi ambient, l’habitatge, etcètera.
  • Es valora que sigui una activitat oberta a la participació lliure i sense cap tipus de restricció prèvia.
  • Quan es tracta d’una activitat de participació restringida i adreçada a un col·lectiu específic, se n’avaluarà la idoneïtat.
  • No s’autoritzaran les activitats que puguin vulnerar els drets humans, la igualtat de gènere o l’acceptació dels valors democràtics.

Pel que fa a l’espai en el qual es demana fer l’activitat:

  • Es valora si l’espai proposat és el més adient per a l’activitat, per les seves dimensions, la necessitat de dinamització, l’impacte en l’espai concret i en el veïnat en particular, així com la situació general de l’entorn.
  • Si no és possible, de comú acord amb les tècniques del districte, es proposaran un espai o unes dates alternatives. En el cas que sigui possible, es dona curs a la tramitació.

Pel que fa al moment i als horaris en què es demana:

  • Es valora si les dates i la durada són possibles i es comprova la possible coincidència amb altres actes, així com l’acumulació d’actes en un mateix espai en poc temps.

Pel que fa a l’impacte acústic:

  • Es tindrà en compte la capacitat acústica de l’espai sol·licitat, així com les queixes interposades motivades pel soroll a l’espai públic.

Pel que fa a la urgència:

  • Excepcionalment, es podrà valorar la urgència de la tramitació per part de l’Administració, tot i que hi ha uns procediments estandarditzats.

 

Criteris administratius generals

Les persones o les entitats que fan peticions de llicències per actes a la via pública han d’estar lliures de deutes amb la Hisenda municipal. Els participants de fires amb llicència individual també han de complir aquest criteri. En el cas que, en el moment de fer la comprovació, es detecti l’existència de deutes, es comunicarà aquest fet a la persona interessada perquè pugui fer la liquidació corresponent en el període que s’estableixi. En el cas que no ho solucioni, es denegarà la llicència. En conseqüència, en les fires amb molta participació és necessari rebre la petició de llicència amb temps suficient per poder avisar i solucionar la qüestió.

Totes les activitats s’han de sol·licitar amb un mes d’antelació. En el supòsit que, un cop sol·licitada la llicència, la persona interessada no hagi rebut resposta, cal entendre que s’ha denegat.

De forma excepcional, es podran tramitar peticions d’activitats de suport per a situacions de força major (com ara catàstrofes naturals, atemptats o accidents de gran magnitud del territori i dels països d’origen dels veïns i les veïnes del districte, entre altres situacions en què la previsió no és possible). A causa de l’excepcionalitat d’aquestes circumstàncies, però, no es podrà garantir la concessió de suport en infraestructures.

Nota per als usuaris del lector de pantalla. Aquesta galeria mostra un element, que pot ser una imatge o un vídeo. Feu servir els controls de l’àrea "Controls de la galeria" per veure l’element anterior o el següent. També podeu fer clic sobre l’element que voleu visualitzar.
Criteris generals
Slide 1 of 1
  • Seccions principals

    • Consell del districte
    • Oficines especialitzades
    • Agenda
    • El districte i els seus barris
    • Punts d'interès
  • Adreces

    • Seu del districte: pl. Bonsuccés, 3

    • OAC: c. Ramelleres, 17

  • Contacte

    • Formulari de contacte

    • 010 (Telèfon d'Informació i Tramitació)

  • Butlletí

    • Les novetats, directament a la teva bústia de correu!

    • Subscriu-te al butlletí
  • Segueix-nos a:

Logo de l'Ajuntament de Barcelona
  • Mapa web
  • Avís legal
  • Accessibilitat