Partint de la conceptualització de l’atenció social integral i de l’adaptació local pròpia del concepte integrated social services, es tracta de definir un model d’atenció social integral i els instruments necessaris per a la seva implementació: àmbits que cal integrar, infraestructures físiques i de comunicacions, característiques dels professionals i organització de l’atenció, instruments tecnicoprofessionals, caracterització dels circuits.
La persistència de persones que es veuen immerses en un cicle de cronicitat ja que les seves necessitats són complexes i la manca de coordinació entre les diferents polítiques socials no facilita l’articulació de respostes globals.
- Superar el cicle de la cronicitat
- Implementar un model de gestió de casos centrat en la persona
- Integrar els diferents serveis especialitzats i/o d’altres àmbits que han de contribuir en el procés d’atenció social en necessitats complexes
- Definir diverses fórmules que facin possible la implementació del model de centre integral (centres físics i virtuals) i les característiques de cadascun d’ells
- Revisió i anàlisi de la bibliografia europea sobre els serveis socials integrats i aspectes relacionats: atenció integrada, transversalitat, intersectorialitat, etc.
- Contrastació els actors clau.
- Procés de síntesi, anàlisi i elaboració del model.
- Direcció de Serveis d’Estratègia i Innovació
- Institut Municipal de Serveis Socials (Equip de Gerència i Direcció Territorial)
- Barcelona Activa
- Direcció d’Acció Comunitària
- Consorci d’Educació de Barcelona
- Agència de Salut Pública de Barcelona
Data d'inici: 2018 (abril)
Data d'acabament: 2018 (desembre)
* Possibles estats del projecte
En curs: Projectes en estat inicial, en procés de conceptualització o de fase pilot.
Consolidats: Projectes que es troben en fase d’escalament després d’una valoració inicial positiva.
Acabats: Projectes finalitzats la implementació dels quals s’ha acabat pel caràcter temporal dels mateixos o per haver donat resposta al problema que abordava.