A la nostra ciutat, un dels sectors més castigats per la crisi sanitària ha estat el comerç de proximitat. Per això, s’ha fet necessari realitzar accions de promoció i dinamització amb l’objectiu de reactivar i incentivar la compra als comerços de proximitat i, concretament, als mercats municipals. Tot això recalcant el seu valor com a eix econòmic i social clau de la ciutat, a més del seu paper com a proveïdors d’alimentació saludable i un model de sostenibilitat molt important en el context actual.
Aquestes accions s’han realitzat coincidint amb la campanya de Nadal, la més important a nivell comercial a la nostra ciutat, i són les següents:
· Revista de Nadal Time Out: els Mercats de Nadal són uns dels punts on es pot trobar la revista que inclou informació sobre les activitats de Nadal als mercats i un mapa de la ciutat on s’hi assenyala la seva ubicació.
· Mercats municipals il·luminats: 39 Mercats municipals tenen il·luminació LED amb frases nadalenques a les seves façanes.
· Accions al Fossat de Sant Antoni
El tió del pessebre és una instal·lació interactiva on s’hi podrà cantar a un tió instal·lat davant del mur. Quan el tió detecta la veu dels participants activa una videoprojecció que representa un trencament pedra a pedra del mur, deixant entreveure un seguit d’escenes nadalenques il·lustrades que s’amaguen darrere. Estarà instal·lat fins al 30 de desembre (els dies 25 i 26 de desembre no hi haurà activitat).
La direcció de comunicació de l’Ajuntament també ha instal·lat 3 corporis de fusta de gairebé 2 metres d’alçada al Fossat.
· Rasca de Nadal dels comerços i mercats: aquest Nadal, si compres als mercats o als comerços de proximitat de la ciutat, rebràs els “Rasca de Nadal del comerç de Barcelona”, unes targetes-regal amb un munt de premis. En total, se n’han repartit 600.000 i n’hi ha 20.432 que contenen regal.
· Accions virtuals als canals de mercats
Per Nadal fem gran la cuina de mercat: els 3 primers divendres de desembre, tres àvies de l’associació Grandma’s Cooking cuinaran receptes nadalenques en streaming a les aules de cuina dels mercats de la Boqueria, el Ninot i Sants. A més, veurem com fan la compra per aquestes receptes als mateixos mercats. L’acció es podrà seguir en directe els tres dies des del canal d’Instagram de Mercats de Barcelona (@mercatsbcn).
El mercat respon: els i les paradistes dels mercats de la ciutat respondran, a través de les xarxes socials dels Mercats de Barcelona, preguntes que els faci la ciutadania sobre productes i receptes nadalques i els donaran trucs i consells.
Per Nadal cuinem el món al mercat: taller de cuina peruana amb el xef Xavi Codina, del restaurant “La Panxa del Bisbe” i Luz Rojas, una persona refugiada del Perú. Vídeo en diferit que es podrà veure al canal de YouTube de Mercats de Barcelona.
· Sons de Nadal als districtes: es faran 100 concerts de petit format en 50 emplaçaments dels 10 districtes de la ciutat: balcons, terrasses, finestrals o altres llocs elevats propers a zones de vianants, eixos comercials i mercats. Aquestes intervencions sorpresa seran un regal simbòlic, sorprenent i immaterial per a vianants i comerciants de la ciutat.
· Nadal als barris: activitats a l’entorn d’eixos comercials i mercats als 10 districtes de la ciutat. Programació familiar amb dansa, titelles, teatres, concerts i espectacles visuals. Hi haurà 5 escenaris nòmades amb 10 espectacles diferents que visitaran tots els districtes de la ciutat.
· Alimentació sostenible a la plaça de Catalunya: al llarg dels 12 dies de programació a la plaça de Catalunya, hi ha diversos moments on es comptarà amb la presència i la complicitat de la capitalitat mundial de l’Alimentació sostenible 2021. Els espectadors i espectadores podran veure píndoles audiovisuals de creació i de continguts alimentaris, en el marc d’un projecte dels Domestic Data Streamers.