Les activitats del Festival de Nadal han tingut més de 18.000 espectadors i participants. Durant 12 dies, l’espai central de la plaça s’ha omplert d’espectacles d’arts escèniques i de música adreçat a totes les franges d’edat. En total, 20 espectacles amb un centenar de sessions i activitats i 140 artistes a l’escenari. Al matí s’han programat espectacles familiars, a la tarda espectacles de mig format d’arts escèniques i espectacles musicals, i al vespre, 4.500 persones han assistit a les representacions de la “Cançó de Nadal”, de la companyia Insectotròpics.
De la seva banda, 19.000 persones s’ha apropat a la VI Fira de Consum Responsable i d’Economia Social i Solidària en la que ha estat l’edició més diferent per la reducció de casetes i d’aforament seguint les indicacions de les autoritats sanitàries. En conjunt, s’han adquirit 5.500 productes. Les dades confirmen, doncs, que la Fira ha estat viscuda per la ciutadania com un espai amable de passeig i de compra responsable, en especial, a la franja horària del capvespre quan l’afluència ha estat més gran.
Cap a la transició ecosocial
Un total de 45 empreses i organitzacions del consum responsable i de l’economia social i solidària han pogut oferir els seus productes en una any sòcio-econòmicament molt difícil. Així la Fira ha permès mostrar un àmbit singularment resilient i que contribueix a la reactivació i l’economia dels barris, en la línia del que marca l’Estratègia de Ciutat Economia Social i Solidària 2030 i, a la vegada, convidar a la ciutadania a tenir un paper actiu vers la transició ecosocial per superar les actuals crisi sòcio-econòmica, sanitària i climàtica.
Enguany, a la Fira, cada caseta, junt als seus productes, ha mostrat mitjançant un plafó en format de recepta, les seves pràctiques concretes de consum responsable i ESS . Les persones visitants, a més de conèixer el receptari de totes les casetes, han pogutcrear les seves pròpies receptes i compartir-les a xarxes amb l’etiqueta #TenimLaReceptaCR.