Aquest dilluns el conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha fet una visita d’obres del l’institut acompanyat del director general del BIST, el Dr. Gabby Silberman, i del president del Consorci d’Educació de Barcelona i director general de Centres Públics, Josep Gonzàlez-Cambray.
El conseller Bargalló ha destacat que “l’Angeleta Ferrer serà el primer centre de Catalunya on podrem començar a posar en pràctica un treball que estem fent amb el BIST per tal d’incentivar els estudis STEAM i millorar-los, però també per dedicar centres a l’especialització en aquests estudis per fer unes bones pràctiques que després puguin arribar a tots els instituts de Catalunya”.
Inici del curs 2021-2022 en mòduls provisionals
L’Angeleta Ferrer iniciarà la seva activitat com a centre especialitzat STEAM el curs 2021-2022, amb dos grups d’Educació Secundària Obligatòria. En aquests moments s’està estudiant si també s’hi incorporaran dos grups de batxillerat el curs vinent. Un cop estigui funcionant a ple rendiment, amb tots els nivells d’ESO i de batxillerat, acollirà a uns 500 alumnes aproximadament.
Comptarà amb un nou edifici, situat al carrer Marina 193-195, amb una superfície construïda de 4.875,32 m2 i una inversió de 6.560.151,47€. El primer trimestre s’ubicarà de manera provisional en uns mòduls ubicats al recinte de l’Escola Industrial, atès que les obres del nou institut no estaran finalitzades fins al gener de 2022 a causa d’un endarreriment per l’aturada que ha generat la pandèmia. El nou centre educatiu comptarà amb un soterrani, un semisoterrani, una planta baixa, un altell, una primera planta i una segona planta. Disposarà d’una pista poliesportiva, d’un pati gimnàs, i d’un porxo i terrassa.
Centre de recerca i model d’equitat de gènere
L’Angeleta Ferrer esdevindrà un centre de recerca, orientat a la investigació i l’experimentació educatives, més enllà d’un centre centrat únicament a desenvolupar vocacions científiques.
Un dels eixos que potenciarà aquest nou centre serà la cerca de l’equitat de gènere amb una especial atenció a la promoció de les nenes i les noies en els aprenentatges dels àmbits STEAM.
Es cuidarà el disseny dels espais per a què siguin coeducatius i s’evitaran els estereotips, a través de llenguatge i material didàctic no sexista i rols professionals. Es fomentarà la didàctica centrada en models de coeducació i models de referència a femenins i també es vetllarà per l’equitat socioeconòmica de l’alumnat amb la creació de programes específics adreçats a l’alumnat d’entorns socials més desfavorits.