L’objectiu és avaluar la tecnologia Wi-Fi com a mecanisme per calcular l’aforament en espais públics i donar informació de valor afegit a les diferents parts interessades. Aquesta prova pilot es fa al Mercat del Ninot perquè ja disposa d’un sistema de comptatge de persones independent, que permetrà avaluar-ne la precisió.
En aquest cas, la prova té un valor afegit perquè permet fer mapes de calor per veure en quines parades s’acumulen més persones i el districte d’on provenen; així, tant els mercats com els comerciants poden prendre decisions basades en aquestes dades.
L’avantatge principal és que aquesta prova no és invasiva perquè que no requereix la col·laboració de les persones usuàries de l’espai i segueix criteris de minimització tecnològica i de dades, ja que no desplega més tecnologia de la que ja hi ha i no recull més dades de les necessàries per a l’aplicació, de manera que utilitza dades que no permeten identificar les persones.
El desplegament i instal·lació de nou encaminadors (routers) i cablejat es farà sobre la passarel·la superior del mercat, que discorre per tot el perímetre per sobre de les parades i es connectarà a un commutador (switch) que es troba a la zona de despatxos del mercat.
Aquest projecte ha estat un dels guanyadors de la convocatòria de subvencions “Impulsem el que fas” i la iniciativa la lideren el Comissionat d’Innovació Digital i l’Institut Municipal d’Informàtica (IMI), amb la col·laboració de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona. El projecte l’executa l’empresa emergent DataActionS/IESE, liderada pel professor de la Direcció de Producció, Tecnologia i Operacions de l’IESE, Víctor Martínez de Albéniz.