El nou model permet una flexibilització d’usos que possibilita optimitzar l’espai públic d’aquests carrers. El nou sistema de càrrega i descàrrega s’aplicarà en els trams següents:
- C. Comte Borrell, de Floridablanca a Manso.
- C. Tamarit, de Comte d’Urgell a Viladomat.
En aquests espais es permetrà la càrrega i la descàrrega davant dels establiments en un horari limitat: de 9:30 a 16:00 hores i durant un màxim de 30 minuts. Els professionals que realitzin la càrrega i descàrrega hauran de validar l’operació amb l’aplicació SPRO.
Fora de l’horari habilitat no estarà permès l’aparcament de vehicles en aquest àmbit concret, no obstant hi ha disponibles places d’Àrea DUM a l’entorn de la Superilla (carrers de Viladomat, Floridablanca, Comte d’Urgell i Manso) amb l’horari habitual de ciutat per la càrrega i la descàrrega de 8:00 a 20:00 hores. El repartiment de mercaderies amb bicicletes, cicles de càrrega o a peu estarà permès a qualsevol hora.
La mesura se suma a les diferents iniciatives que ja està potenciant l’Ajuntament de Barcelona en el marc de l’Estratègia municipal de la distribució urbana de mercaderies 2030 (EDUM 2030). El document té com a com a objectiu millorar la distribució urbana de mercaderies per donar una resposta que potenciï l’activitat econòmica i els beneficis socials, afrontant alhora els reptes de la congestió, la contaminació atmosfèrica i el soroll.
La distribució urbana de mercaderies (DUM) és l’última part de la cadena de subministrament en la qual es reparteixen les mercaderies en l’àmbit urbà. Aquesta part de la cadena té especial importància en l’activitat econòmica i social de la ciutat, i afecta especialment la mobilitat, el medi ambient i l’espai públic urbà. L’Ajuntament de Barcelona treballa de manera transversal i des de diferents àmbits de govern per aconseguir que aquesta activitat es realitzi de la manera més competitiva, ordenada, eficaç, eficient, sostenible i segura, produint alhora les menors externalitats possibles i fent l’activitat compatible amb la vida quotidiana.