Amb totes aquestes actuacions, que abasten 1,7 quilòmetres de l’avinguda, s’hauran renovat 94.000 metres quadrats de superfície i es guanyaran 560 arbres i 10.000 metres quadrats de parterres i verd. La inversió total serà de 28,4 milions d’euros, 6 dels quals provenen dels fons Next Generation de la Unió Europea.
La transformació implica també eliminar un carril de circulació motoritzada en cada sentit, així com els carrils bici que actualment se situen a la vorera. La nova Meridiana tindrà a cada banda dos carrils per al trànsit general i un per a busos i taxis. La mitjana central, de 9,5 metres d’amplada, inclourà un carril bici segregat de doble sentit, de 4,3 metres, i un parterre de 2,6 metres a cada costat, amb una filera d’arbres grans i enllumenat. A més, les interseccions amb els carrers de la Nació, Trinxant (costat de mar), Múrcia i Palència tindran una vorera de plataforma única amb prioritat per a vianants, i s’estan creant nous passos de vianants per millorar la connexió transversal de la Meridiana.
Una nova rambla central a Navas
Els eixos de transversalitat són punts que concentren més densitat de vianants i ciclistes i, alhora, tenen un gran potencial de connexió entre els barris. A l’avinguda Meridiana se n’ha identificat un a la plaça de Ferran Reyes i els jardins de Maria Soteras. En aquest punt l’espai central s’eixamplarà per crear una rambla àmplia i fomentar el passeig, la transversalitat i la connectivitat entre les dues bandes de l’avinguda.
Un cop s’hagi arribat a Felip II, s’abordarà el tram següent, fins a Fabra i Puig, i es començarà a redactar l’avantprojecte del tram següent de la Meridiana, des de Fabra i Puig fins al pont de Sarajevo, amb un procés participatiu per recollir les propostes i aportacions veïnals i d’entitats del territori.