Tal com va explicar en el darrer Consell de Barri el president de l’associació, Carlos del Río, l’objectiu del projecte és generar identitat i sentiment de pertinença al barri tot aprofitant les particularitats que defineixen el territori. És per això que la campanya porta per nom ‘Arts, cultura i vida’, i s’ha ideat en col·laboració amb les diferents entitats, comerços i veïns del barri.
Pel que fa a les arts, el primer tret distintiu d’aquesta campanya, la gerent de l’associació, Esther Burgos, va voler remarcar el lligam únic del barri amb les arts escèniques, a través d’equipaments tan importants com el Teatre Nacional de Catalunya (TNC) i l’Auditori, que conviuen amb sales de teatre més petites, escoles de música i altres equipaments culturals.
Sobre la cultura, Burgos va voler destacar que el barri compta amb una àmplia oferta cultural i la ja consolidada àrea del triangle friki del passeig de Sant Joan, que aglutina botigues de còmics, de ciència ficció, de cinema i jocs de rol i ha esdevingut un pol d’atracció. Finalment, va afegir que “l’últim que ens identifica és la vida del Fort Pienc, un barri autèntic i divers, amb una plaça plena d’activitat, comerços, mercats i moltes entitats que treballen al barri”.
El projecte ja té el logotip creat, que és el que podran fer servir en les seves activitats els establiments comercials i entitats del barri.
Està previst que aquesta campanya es posi en marxa el primer trimestre del 2023 i es donarà a conèixer a través d’una exposició interactiva pels carrers del Fort Pienc amb tres rutes diferents sobre art, cultura i vida al barri. A més, s’acompanyarà de pancartes i cartells que inclouran un codi QR que dirigirà a una aplicació mòbil on es proposaran rutes, experiències, vídeos de testimonis, l’accés a promocions i premis i fins i tot un joc del Sherlock Holmes!
Per a més informació, pots reviure la presentació feta al darrer Consell de Barri del Fort Pienc.