Concretament, es construirà un carril bici segregat i en sentit ascendent, a tocar de la vorera de la banda Llobregat. Un cop acabat configurarà un itinerari vertical que s’unirà amb el carril bici del carrer Sant Antoni Maria Claret amb el del carril bici del parc de les Glòries, a l’alçada de l’av. Meridiana.
Els primes treballs es faran en l’àmbit comprès entre els carrers de València i Mallorca, per tal d’ampliar les voreres per adaptar la seva geometria a la trama urbana.
A continuació, ja a tot el tram, es duran a terme les canalitzacions per a semàfors, els nous embornals, els treballs de fresat, aglomerat i pintura del paviment del carril bici i la col·locació de peces separadores i pilones.
Un cop finalitzades les obres el mes de juny, el carrer comptarà amb un carril de circulació, un carril bus al costat Besòs i en sentit ascendent, i el carril bicicleta al costat Llobregat separat de circulació per un cordó de serves, tot en sentit muntanya.
Es prendran les mesures necessàries per minimitzar les molèsties al veïnat i és per això que alguns d’aquests treballs es faran en cap de setmana o en horari nocturn.
Aquesta actuació es finança amb fons europeus Next Generation i s’emmarca en el projecte de construcció de 32,6 quilòmetres nous de carril bici i la millora d’11,7 quilòmetres ja existents. L’objectiu és arribar al 2023 amb una xarxa total de 272 quilòmetres, per fer de Barcelona una ciutat més sostenible.