A l’abril es començarà a instal·lar el tercer carril del sistema d’alimentació contínua per terra (ACT) per a l’execució de la plataforma als trams de les cruïlles viàries, per dotar els combois d’energia des de terra, sense catenàries, garantint un espai diàfan i sense pals.
En la primera fase de la connexió tramviària, s’està treballant en diversos trams, entre Glòries i Verdaguer, per crear tres noves parades (Monumental, Sicília i Verdaguer) i un nou intercanviador a les Glòries. El nou tram de tramvia connectarà amb quatre línies de metro, l’L1, l’L2, l’L4 i l’L5, i tretze línies d’autobús de TMB i enllaçarà amb la resta de línies del Trambesòs. La previsió és que els treballs s’acabin a finals del 2023 i que el nou tramvia entri en servei durant el 2024.
Un model urbà que prioritza els vianants i la mobilitat sostenible
El nou tramvia unificat permetrà arribar des de la plaça de les Glòries al passeig de Sant Joan en només set minuts. S’ha calculat que el nombre de passatgers actuals del Trambesòs podria augmentar en un 58%, és a dir, 19.000 viatgers més en un dia feiner.
S’està redactant el projecte executiu de la segona fase de les obres
Ja s’ha adjudicat, a través de BIMSA, el projecte executiu de la segona fase dels treballs de la connexió del tramvia per la Diagonal, en el tram comprès entre Verdaguer i Francesc Macià. L’equip guanyador ja treballa en la proposta, amb la previsió de tenir-la enllestida el 2024 per poder encadenar les obres de la primera fase amb les de la segona.
El projecte haurà d’incloure els treballs necessaris per implantar la xarxa tramviària (infraestructura i superestructura) en tota l’àrea d’actuació i els treballs de reurbanització dels entorns.