El projecte Mapit CARE, de Mapit, vol contribuir a la reducció del nombre i la gravetat dels sinistres de trànsit mitjançant l’anàlisi de l’estil de conducció, les condicions del vehicle i l’entorn i la gestió dels sinistres a través d’un sensor instal·lat a les motos. Les dades que el sensor transmet constantment serveixen per fer recomanacions als conductors, que les podran consultar abans dels trajectes a través d’una app, i per informar de manera anònima l’Ajuntament tant dels hàbits dels motoristes com dels punts i les hores més conflictius per poder prendre les mesures correctores necessàries. El projecte rebrà 77.043 euros de finançament i té l’avantatge que ja disposa de 17.000 motos sensoritzades a Barcelona.
La companyia Rider Dome provarà a Barcelona un sistema avançat d’assistència al conductor de motocicletes que aprofita el potencial de la visió per ordinador i la intel·ligència artificial per alertar els conductors en temps real d’amenaces properes a través d’uns llums instal·lats als miralls retrovisors que emetran senyals d’alerta de col·lisió, d’angle mort i de distància de seguretat, entre d’altres. Així es podrà reduir el nombre de sinistres gràcies al temps extra que proporcionen els avisos. A més, el sistema enviarà les dades en temps real al núvol perquè puguin ser analitzades posteriorment. D’aquesta manera, els conductors tindran informació sobre les alertes que han rebut durant els desplaçaments i sobre el lloc on les han rebut, i l’Ajuntament podrà conèixer els punts amb més concentració d’alertes per actuar-hi de manera preventiva. El projecte rebrà 96.000 euros per instal·lar el sistema en una flota de motocicletes i dur a terme les proves pilot.
La convocatòria del repte llançat per l’Ajuntament, a través de la col·laboració del comissionat de l’Agenda 2030 i de BIT Habitat i Fira de Barcelona, amb el saló Tomorrow.Mobility World Congress, va rebre fins a 46 propostes provinents de 20 països, un 63% d’àmbit internacional.