S'obre la convocatòria per a l'adjudicació i gestió de sis horts al terrat

21/04/2023 - 09:24 h

Es tracta dels horts dels edificis del carrer València, 344; Creu Coberta, 104, Avinyó, 7; Ronda Sant Pau, 45 i Gran de Gràcia, 190. L'adjudicació i gestió de l'hort és per un període màxim de 4 anys.

L’objectiu del projecte és crear un espai una activitat que permeti a les persones amb discapacitat, desenvolupar la seva autonomia personal i facilitar la seva socialització.

El termini per presentar-se a la convocatòria és del 20 d’abril al 4 de maig de 2023, ambdós inclosos. Consulteu les bases de la convocatòria amb els criteris per a l’adjudicació i gestió de sis horts al terrat.

Les entitats que vulguin participar a la convocatòria han de complir els següents requisits:

  • Que l’entitat tingui la seu social a Barcelona i/o hi gestionin serveis per a persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament, i/o problemes de trastorn mental i/o serveis adreçats a persones amb discapacitat  sensorial, i/o  discapacitat física, i que tinguin com a mínim 2 anys d’experiència en l’atenció a les persones amb discapacitat.
  • Es valorarà, dins d’un barem establert, la proximitat geogràfica del centre de persones amb discapacitat que opti a cadascun dels horts.
  • Que l’entitat garanteixi un suport professional estable i permanent en aquells casos que per motius del perfil  dels usuaris/àries es requereixi.
  • Que la gestió de l’hort urbà s’emmarqui en una activitat del servei.
  • Que puguin destinar una persona de referència del projecte interlocutora amb el personal tècnic de persones amb discapacitat de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat.
  • Que l’entitat pugui garantir la cobertura jurídica, és a dir, que les persones usuàries tinguin assegurança d’accidents i de responsabilitat civil.
  • Que anualment l’entitat es comprometi a lliurar una memòria per fer el seguiment de l’experiència de la cessió de l’hort.
  • Que l’entitat es comprometi a dur a terme les formacions d’horticultura proposades per l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat.

Les entitats que vulguin optar a la gestió de l’hort hauran de presentar una carta de sol·licitud i un projecte especificant a quin hort volen optar, segons la clàusula quarta de les bases.

La documentació es lliurarà en format electrònic al través de la Seu  Electrònica de l’Ajuntament de Barcelona a partir d’una instància genèrica, adreçada a a l’Institut de Persones amb Discapacitat i a l’atenció dels professionals Núria Cardona  i/o Ferran Urgell, amb l’adreça carrer València, 344, 1a planta.

Per qualsevol dubte en relació amb el procediment de sol·licitud us podeu adreçar al correu electrònic secretariaimpd@bcn.cat.

Es valoraran les propostes i el resultat final de la convocatòria es comunicarà per escrit a les entitats, per tal de formalitzar el resultat, i es publicarà a la pàgina web de Barcelona Accessible.