Els canvis en la mobilitat inclouen crear un vial de trànsit de doble sentit amb carrils bus des del carrer de Vallespir fins al carrer de Tarragona. Per executar-lo, caldrà eliminar un tram del vial de vianants.
També es crearà una zona de vianants al passeig de Sant Antoni, que connectarà amb la plaça de Joan Peiró, que també s’ampliarà.
Es faran modificacions al traçat de la confluència dels carrers de Numància, Tarragona, avinguda de Roma i Provença, per adaptar-la als canvis de tot l’àmbit.
L’actuació inclou desdoblar l’actual parada de bus de les línies 115, H10 i V5: hi haurà una parada al vial de la banda de mar per a les línies 115 i H10, i una altra parada a l’inici del carrer dels Comtes de Bell-lloc per a la línia V5.
La futura estació de Sants
L’alliberament de trànsit a la banda de muntanya de l’estació permetrà a ADIF començar el 2024 la primera fase de remodelació de l’estació amb l’ampliació del vestíbul i l’obertura dels nous accessos a les façanes de mar i muntanya.
Als voltants, els vianants tindran un 85% més d’espai, incloent-hi la plaça dels Països Catalans, renovada i envoltada de verd.
El disseny neix d’un procés participatiu amb entitats veïnals, comercials i de l’àmbit de la mobilitat.