Acaba el període de proves que va començar el passat 15 de juliol i que ha servit per comprovar la integració del tramvia amb la resta de sistemes: vies, energia, el sistema d’alimentació contínua per terra, parades així com la regulació semafòrica o el sistema de senyalització ferroviària.
Ara, amb les marxes en blanc, els tramvies circularan a velocitat comercial i faran parada a les noves estacions, simulant l’intercanvi de viatgers. Aquestes marxes durant tres setmanes i serviran per fer les darreres comprovacions i els ajustos necessaris de disponibilitat, fiabilitat i seguretat del servei.
Retirada de tanques d’obra, però amb parades inhabilitades
Amb les marxes en blanc els tramvies ja circularan per la zona de manera regular i es retiraran les tanques que delimiten la zona d’obres de les vies, però, les parades de Monumental, Sicília i Verdaguer romandran inhabilitades.
En les darreres setmanes, des de l’Ajuntament s’han fet els ajustos semafòrics necessaris per tal que el tramvia tingui prioritat de circulació en el nou tram que entrarà en servei entre les Glòries i Verdaguer. Al tram entre els carrers de Castillejos i Bailèn, s’han ajustat els cicles semafòrics de 27 cruïlles, les 10 de l’avinguda Diagonal i 17 més de l’entorn. I a l’àmbit de la mateixa plaça de les Glòries, amb la nova urbanització s’han instal·lat 10 passos de vianants amb semàfors.
Canvi d’operativa de les línies T4, T5 i T6
El nou tram de Glòries a Verdaguer es farà amb la línia T4 de Trambesòs, que des d’avui deixa de circular direcció Ciutadella | Vila Olímpica i farà el recorregut cap al centre de la ciutat. La T5 i la T6 passaran a cobrir el servei des de Glòries fins a la platja de Barcelona.
Mentre durin les marxes en blanc el servei de la T4 finalitzarà a Glòries, i les persones usuàries que vulguin seguir el servei direcció Ciutadella | Vila Olímpica hauran de fer-ho amb qualsevol tramvia de les línies T5 i T6.
La nova Diagonal
Des d’aquest estiu Barcelona gaudeix d’una renova i reurbanitzada avinguda Diagonal, des de la plaça de les Glòries i el passeig de Sant Joan, corresponent a la primera fase de les obres de connexió ferroviària. Alhora, han finalitzat els treballs de les obres de la plaça de les Glòries corresponent a l’àmbit del tramvia i s’ha enllestit la implantació d’unes escales i una rampa a l’altura del carrer de los Castillejos per salvar el desnivell, després d’escoltar les peticions veïnals en aquest sentit.
També s’ha modificat l’antic carril bici que circulava per aquesta avinguda i s’ha reubicat en un nou espai de la Diagonal, guanyant en amplitud i segregant-lo del pas dels vianants. En total s’han implantat 5.040 m2 de nou carril bici al llarg d’1,6 quilòmetres.