Aquest novembre i desembre continuen les propostes culturals i formatives de l’Espai Consum Responsable i els seus aliats per conscienciar sobre el consum sostenible i respectuós amb el medi ambient. A través de les activitats proposades es vol debatre, proposar alternatives i donar pautes de consum sostenible.
Així, tindrem l’oportunitat de veure i comentar el documental “Sob a pata do boi” sobre la producció de carn a nivell industrial i com la necessitat de monocultius per produir pinsos està provocant una pèrdua de biodiversitat amb la crema de milions d’hectàrees amazòniques.
I per endinsar-nos en el món de les rebaixes i les compres online, organitzem dues sessions diferents però, fins a cert punt, complementàries. A “Black Friday, grans descomptes però qui ho paga?” veurem, entre d’altres, l’impacte que té sobre el medi ambient i la societat l’augment pronunciat del consum i les alternatives. I a la sessió “Com anar de compres per internet de forma sostenible i consient” donarem les claus pel consum sostenible online i explicarem les propostes existents.
Totes les activitats en format presencial estan subjectes a limitació de públic mitjançant inscripcions. L’aforament variarà segons l’espai on es realitzi.
Agenda d’activitats:
Cinefòrum:“Sob a pata do boi”
11 novembre, 17.30- 20.30 h
La producció de carn a nivell industrial i la necessitat de monocultius per la producció de pinsos està provocant a Brasil la crema de l’Amazònia provocant la pèrdua de biodiversitat. Des del 2019, s’han perdut milions d’hectàrees amazòniques pels incendis provocats. Veurem el documental i a continuació seguirem amb un debat.
Lloc: Online. El debat i la projecció als cinemes zumzeig queda anul·lada per les mesures de contenció del Covid-19 impliquen.
Inscripcions fins les 14h del dia 11 de novembre a l’enllaç.
Black Friday , grans descomptes però qui ho paga?
25 novembre, 18.00 – 20.00 h
Som moltes les persones que aprofitem aquesta data per a adquirir amb rebaixes impressionants productes que potser no ens comprariem si haguéssim de pagar el que realment valen. Val la pena aprofitar aquests descomptes? Quins impactes te sobre la ciutadania i el medi ambient l’augment pronunciat del consum? Quines són les alternatives?
Ponents: Albert Vinyal i Federació Catalana de voluntariat social.
Activitat online a MEET.JIT.SI/ESPAICONSUMRESPONSABLE.
Com anar de compres per internet de forma sostenible i conscient?
10 desembre, 18.30 – 20.00h
El comerç digital sembla que ha arribat per quedar-se, quines conseqüències ambientals, socials i econòmiques comporta aquest nou model? Podem consumir de forma responsable a través del comerç digital? Quines propostes existeixen? En parlarem amb Ricard Espelt d’UOC-DIMMONS i el mitjà de comunicació Opcions.
Ponents: Ricard Espelt (UOC-Dimmons), mitjà de comunicació Opcions
Lloc: Zoom. L’enllaç s’enviarà amb el correu de confirmació de la inscripció.
Forma part del cicle conjunt amb Aules – La crisi com a punt d’inflexió: construïm un futur on poder viure – inscripcions a través del marc del cicle a través del formulari.
Consum responsable per Nadal? Diguem sí a una ciutat i un planeta habitables!
A més, comença a preparar l’agenda per les activitats nadalenques: del 16 de novembre fins al 18 de desembre.
Volem fer visible que és fàcil consumir d’una manera responsable també per les compres de Nadal, que hi ha moltes opcions, i que els nous paradigmes de consum han de prioritzar el bé comú. Volem també donar a conèixer projectes que ho fan realitat. Volem que el consum responsable sigui fàcil, veritable i assequible. Volem que a través del consum, creem un món on sigui compatible la vida (la de totes les persones i éssers vius!).
Per tot això, i per molt més, us convidem a participar a les activitats del cicle d’activitats organitzades per nombroses entitats de Barcelona i coordinat per Espai Consum Responsable. Aquest cicle és una reprogramació de la Setmana de Consum Responsable, anul·lada pel confinament a causa de l’emergència sanitària que estem vivint. Descobreix-ne ben aviat el programa a barcelona.cat/consumresponsable.