L’Ajuntament ha finalitzat aquest divendres les obres de transformació de la ronda de la Universitat. La intervenció dona resposta a una reivindicació veïnal històrica de tenir més espai per a vianants i millorar els desplaçaments a peu i la vida comercial de la zona.
L’actuació ha permès corregir la desproporció que hi havia entre l’espai de les voreres i el destinat a la circulació de vehicles. Les voreres s’han ampliat amb plataformes de formigó a nivell, de manera que la del costat muntanya ha passat de 5 m a uns 8 m i la del costat mar, de 5 m a 7,9 m en el tram rambla Catalunya-Balmes i 7,6 m en el tram Balmes-plaça de la Universitat. Quant als carrils de circulació, de la secció anterior de dos carrils bus, quatre per a vehicles i un cordó de serveis s’ha passat a dos carrils bus, dos per a vehicles i un cordó de serveis. La proporció actual del carrer és del 50% de l’espai per a vianants i el 50%, per a calçada.
A més, la vorera muntanya s’ha descarregat gràcies al canvi d’ubicació de les terminals d’11 de les 15 línies d’autobusos interurbans de llarga estada que operaven a la ronda de la Universitat, efectiu des del febrer.
En total, s’ha guanyat 1.730 m2 per als desplaçaments a peu dels veïns i veïnes i s’han invertit uns 350.000€. L’actuació es completarà en els propers mesos amb la instal·lació de mobiliari urbà. En concret, s’hi posarà bancs i jardineres amb arbres, inexistents fins ara a la ronda i que permetran augmentar el verd.
La conversió de la ronda de la Universitat s’emmarca en el model de ciutat més segura, sostenible i saludable que impulsa el Govern municipal, amb l’objectiu de posar en primer pla les persones i sumar espais on el verd, l’estada i el lleure siguin els protagonistes.