La setmana vinent una delegació dels organismes de promoció d’ambdues ciutats viatjarà a París amb l’objectiu de donar visibilitat a les dues destinacions amb un mateix relat basat en diversos punts en comú.
Es busca atreure un visitant respectuós amb la destinació, interessat per la cultura i amb un nivell adquisitiu i un índex de repetició alt, com el francès. De fet, el 12% dels visitants estrangers de Barcelona són de França, una xifra que s’ha anat incrementant des del 2019.
Un viatge a través de cinc conceptes
La presentació de l’acció promocional de les dues destinacions, que es farà davant d’una seixantena d’agents i operadors especialitzats, proposa un recorregut per l’arquitectura, la gastronomia, la moda, la literatura i la sostenibilitat. En arquitectura, per exemple, s’explica com els arquitectes Aníbal González i Antoni Gaudí van fer servir la rajola de ceràmica popular com a element ornamental de la seva obra. Mentre que en literatura el denominador comú és el poeta andalús Antonio Machado, la seva relació amb Catalunya i el seu exili a França.