Aprovació definitiva dels projectes d’urbanització de la 1a fase de la unió dels tramvies

17/03/2021 - 09:48 h

La Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat ha aprovat definitivament el projecte d’urbanització de l’avinguda Diagonal, entre Girona i Castillejos i la Comissió de Govern està previst que aprovi dijous la de l’àmbit Canòpia. Els dos projectes suposaran una reordenació dels usos actuals d’aquests espais i implicaran una reducció del trànsit motoritzat privat en benefici d’una millora i ampliació de l’espai de vianants, l’espai ciclable i les àrees verdes.

El projecte d’intervenció aprovat avui per la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i La urbanització de l’avinguda Diagonal, entre Girona i Castillejos, comprèn un tram d’1,5 quilòmetres de l’avinguda Diagonal i implica un àmbit d’actuació de 77.120m2. La proposta preveu una reordenació dels usos actuals amb una reducció del trànsit motoritzat privat en benefici d’una millora i ampliació de l’espai de vianants, de l’espai ciclable i de les àrees verdes. En aquest àmbit de l’avinguda Diagonal es plantegen dues seccions diferenciades, una primera per al tram comprès entre Passeig de Sant Joan i Marina, i l’altra per al tram situat entre el carrer Marina i Glòries.

Passeig de Sant Joan-Marina

En aquest tram, a més de la plataforma tramviària hi haurà un ampli carril bici bidireccional de prop de 4 metres al tronc central de l’avinguda, separats entre ells per una franja verda de 3,4 metres on s’ubiquen puntualment les parades del tramvia. D’altra banda s’amplien les voreres laterals actuals de 3 metres fins a amplades superiors als 7 metres, passant a disposar d’unes franges àmplies i agradables per al passeig com les que ja existeixen entre les places Francesc Macià i Cinc d’Oros. El trànsit motoritzat privat es redueix a dos carrils per sentit i es situa als laterals entre les dues fileres d’arbres de cada banda.

Es suprimeix la continuïtat dels carrils de circulació laterals que venen per la Diagonal, facilitant la incorporació del trànsit del carrer Marina directament al carrer Aragó.

Marina-Castillejos

El segon tram, entre el carrer Marina i Castillejos, està condicionat pel túnel ferroviari que discorre en subsòl molt a prop de la rasant de la via. Aquesta secció manté la rambla central actual de vianants ampliant les franges verdes laterals en 1,5 metres, suavitzant el pendent actual i possibilitant la ubicació de les vies del tramvia a banda i banda d’aquesta rambla central. D’altra banda es pacifiquen les calçades laterals amb un sol carril de circulació per accés de veïns, s’amplien les voreres actuals de 5 metres fins a més de 7 metres, en continuïtat amb les voreres del primer tram, i es manté la continuïtat del carril bici bidireccional per la banda muntanya. Es conserva tot l’arbrat actual i se’n col·loca de nou allà on és possible.